wczytuję ...

Bezpłatna infolinia  Hyundai,ISUZU Kia Łódź Kia Bełchatów Kia Poznań Jaguar,Land Rover

Aktualności

 

 

Kia Posnania

Kia Motors i Hyundai Motor ogłosiły wspólną inwestycję w firmę IONITY – spółkę joint venture utworzoną przez producentów samochodów. Na mocy zawartej umowy Kia będzie odgrywać kluczową rolę w dalszym, szybkim zwiększaniu dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych, zapewniając dodatkowe korzyści dla swoich klientów.

Decyzja o dołączeniu do IONITY zapewni duże korzyści klientom marki Kia w Europie. Samochody elektryczne Kia, począwszy od 2021 roku, będą wyposażone w 800-woltowy systemy ładowania. Dzięki temu w autach elektrycznych będzie można korzystać z maksymalnej mocy ładowania, którą oferują ładowarki IONITY, wynoszącej 350 kilowatów. Możliwe będzie również korzystanie z urządzeń HPC IONITY, które są wyposażone w opcje płatności online, co znacznie skraca przerwę na ładowanie i ułatwia podróż na duże odległości.

 

Podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (10-22 września 2019) Hyundai Motor zaprezentuje kierunek, w jakim będzie zmierzać design przyszłych modeli marki.

Inspirowany pierwszymi modelami Hyundaia z lat 70-tych, w pełni elektryczny koncept 『45』 będzie stanowić symboliczny przełom w stylistyce przyszłych elektrycznych modeli marki.

Nowy koncept podkreśla wybiegający w przyszłość styl projektowania, będący ewolucją „Sensuous Sportiness” - języka projektowego marki Hyundai. „Sensous” oznacza więcej emocji, które wywoływane są u Klienta poprzez design, a „Sportiness” odpowiada za dostarczenie tych emocji poprzez innowacyjne rozwiązania z zakresu mobilności.

Samochód koncepcyjny Hyundai 『45』 zostanie zaprezentowany światu 10 września podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie o godz. 09:25 w hali nr 11. Hyundai zaprezentuje różne innowacje technologiczne z obszaru motoryzacji oraz ich aplikacje związane ze stylem życia ilustrujące „Style Set Free”.

XCeed 011 design 1764x1176

O tym jak i dlaczego powstał XCeed – najnowszy model należący do rodziny Ceed, która składa się z pięciodrzwiowego hatchbacka, przestronnego kombi i shooting brake'a o nazwie ProCeed – opowiada film dostępny pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=57t_RK6ffas. Historia modelu Ceed, który doczekał się już trzeciej generacji, zostanie przedstawiona również w limitowanej książce. Ukaże się ona jeszcze w tym roku. Kia Motors Polska ogłosi cennik XCeeda na początku września.

 

 

- film i książka przedstawiają historię nowego miejskiego crossovera o nazwie XCeed – modelu, którego jeszcze niedawno Kia nie miała w planach

- o tym, że model typu crossover dołączy do rodziny Ceed zdecydowano dopiero wtedy, gdy rozpoczęto prace nad ProCeedem

- Kia XCeed jest kontrpropozycją dla klasycznych SUV-ów

- produkcja XCeeda ruszy już w połowie sierpnia w zakładach Kia Motors na Słowacji

- sprzedaż w Polsce rozpocznie się tuż po wakacjach

 

Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, który nadzorował powstanie nowej rodziny Ceed, powiedział „Od początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że będziemy chcieli godnie zastąpić trzydrzwiowego hatchbacka o nazwie pro_cee'd. To było ogromne wyzwanie. Dopiero gdy pracowaliśmy nad nowym ProCeedem dotarło do nas, że w rodzinie nowego Ceeda jest miejsce na czwarty model. Tak powstała Kia XCeed. Jej wyjątkowość polega na tym, że początkowo nie mieliśmy w planach crossovera”.

 XCeed 010 sketch3

Dynamiczny, miejski crossover jako alternatywa dla klasycznych SUV-ów

Stylowa, wyrazista i nowoczesna – nowa Kia XCeed prezentuje się bardziej atletycznie niż jej wysocy rywale. Nowy crossover oferuje też coś zupełnie innego niż pozostałe modele z rodziny Ceed. Nie tylko dlatego, że jedynymi wspólnymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchback są przednie drzwi.

 

aurent Boulay, dyrektor generalny ds. designu nadwozi w Kia Motors Europe, powiedział: „Dzięki nowej rodzinie Ceed udało nam się stworzyć cztery różne samochody, z których każdy spełnia określone potrzeby i wygląda inaczej. Kia XCeed najbardziej wyróżnia się na tle rodzeństwa z uwagi na podwyższone nadwozie i wyższą pozycję za kierownicą”.

Sylwetka Kia XCeed, z kabiną mocno przesunięta do tyłu i z mocno pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina sylwetki samochodów typu coupé. Także dlatego, że XCeed ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis niż w pięciodrzwiowym hatchbacku o – odpowiednio – 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.

 XCeed 013 design

Zwiększone – prześwit i wysokość nadwozia sprawiają, że XCeed prezentuje się równie solidnie, jak inne SUV-y marki Kia, które cieszą się dużą popularnością. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych, czyli o 42 mm więcej w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu bardziej wyrazistego i typowego dla klasycznych SUV-ów wyglądu, który podkreśla również metalizowana płyta w tylnym zderzaku.

 

Laurent Boulay dodaje: „XCeed jest podwyższony, ale nie jest SUV-em. Oferuje wysoką pozycję za kierownicą, ale z wyglądu bardziej przypomina coupé. To auto dla osób, które – szczególnie w mieście – nie potrzebują wielkiego, klasycznego SUV-a”.

 

Podwyższona pozycja za kierownicą oraz bardziej sportowe właściwości jezdne

Wnętrze Kia XCeed przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą – jednocześnie niższej niż w klasycznych wyższych SUV-ach i wyższej, z uwagi na większy prześwit crossovera, niż w hatchbacku. Dzięki temu Kia XCeed oferuje bardziej sportową pozycję za kierownicą niż w typowych SUV-ach, która zapewnia lepszą widoczność do przodu.

„Myślę, że kierowcy będą zadowoleni z prowadzenia nowej Kia XCeed” – powiedział Ralph Kluge, dyrektor generalny ds. designu wnętrz w Kia Motors Europe, który zaprojektował kabinę Ceeda nowej generacji. „XCeed oferuje kierowcom sportową pozycję do jazdy w połączeniu z podwyższonym umiejscowieniem fotela” – dodał.

 

Podobnie jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, dotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się wysoko na desce rozdzielczej i na jednej wysokości z zegarami, co ułatwia jednoczesne kontrolowanie informacji na obydwu wyświetlaczach. W dolnej części konsoli środkowej znajdują się przyciski i pokrętła do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją. Ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich elementów sterowania umożliwia szybką zmianę ustawień niemal bez odrywania wzroku od drogi.

XCeed 008 sketch1

Wraz z pojawieniem się XCeeda Kia wprowadza do swoich modeli napędzanych silnikami spalinowymi cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Nowością wśród modeli z rodziny Ceed jest również ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala z nawigacją i systemem UVO Connect. „Cyfrowy zestaw wskaźników w Kia XCeed i duży ekran dotykowy systemu multimedialnego wprowadzają Ceeda do świata współczesnych multimediów” – mówi Kluge. „Obydwa ekrany razem umożliwiają lepsze prezentowanie informacji dla kierowcy i pasażerów” – dodaje.

 

Młodzieńczy charakter

Ważną rolę w wydobyciu tego, co najlepsze w stylistyce Kia XCeed odgrywają kolory. Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Ceed, crossover jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Nowy, żywy kolor – Quantum Yellow – jest zarezerwowany wyłącznie dla nabywców XCeeda.

Barbara Scheffler, odpowiedzialna za kolorystykę i wykończenie wnętrz w Kia Motors Europe, powiedziała: „Dla mnie ważne jest, aby zaoferować coś na co inni nie mają odwagi. Kolor Quantum Yellow jest tego idealnym odzwierciedleniem. Hasła marki Kia, które brzmi „The Power to Surpise” również”.

kia pressrelease 2018 PRESS HIGHRES xceed white 5

Na potrzeby Kia XCeed zarezerwowano także pakiet elementów wykończenia wnętrza w kolorze żółtym – z czarną tapicerką siedzeń, z którą kontrastują żółte szwy na fotelach i drzwiach oraz z detalami lakierowanymi na wysoki połysk w kolorze czarnym i żółtym.

 

Uruchomienie produkcji zaprojektowanego w Europie nowego XCeed zbliża się wielkimi krokami i ma nastąpić już w połowie sierpnia. Miesiąc później pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów. Specyfikacja wyposażenia i cennik Kia XCeed zostaną ogłoszone na początku września.

 

ip kia silnik19 1764x1176 01a

Kia oraz Hyundai opracowały pierwszą na świecie turbodoładowaną benzynową jednostkę napędową z systemem ciągłej zmiany czasów otwarcia zaworów (CVVD). Nowatorska technologia po raz pierwszy została zastosowana w silniku Smartstream G1.6 T-GDi.

 

- pierwszy na świecie silnik z systemem, który steruje czasem otwarcia i zamknięcia zaworów zależnie od stylu jazdy jest gotowy do produkcji seryjnej

- dzięki systemowi CVVD osiągi silnika wzrosły o 4%, podczas gdy zużycie paliwa zmniejszyło się o 5%, a emisja gazów o 12%

- nowa technologia zadebiutuje w silniku Smartstream G1.6 T-GDi

 

„Kia i Hyundai wzmacniają ofertę silników” – powiedział Albert Biermann, szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group. „Nadal będziemy rozwijać spalinowe jednostki napędowe, które wciąż zapewniają stabilność naszego biznesu i stanowią o jego sile”.

Silnik CVVD infografika

Innowacja: zmienny w sposób ciągły czas otwarcia zaworów

Do tej pory osiągi i sprawność silników spalinowych poprawiano poprzez regulację czasu otwarcia i zamknięcia zaworów (CVVT od Continuously Variable Valve Timing) lub regulację głębokości ich otwarcia (CVVL od Continuously Variable Valve Lift), co ma wpływ na przebieg procesu spalania i tym samym na charakterystykę jednostki napędowej. Systemy CVVD (od Continuously Variable Valve Duration) reguluje moment i czas otwarcia zaworów.

 

Gdy samochód porusza się ze stałą prędkością i duża moc silnika nie jest wymagana, system CVVD otwiera zawory dolotowe od połowy do końca trwania suwu sprężania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Gdy samochód porusza się z dużą prędkością i potrzebna jest duża moc silnika, zawory dolotowe są zamknięte na początku suwu sprężania, aby zmaksymalizować dawkę powietrza potrzebną do wywołania zapłonu, co zwiększa moment obrotowy i poprawia przyspieszenie samochodu.

 

Silnik Smartstream G1.6 T-GDi

System CVVD ma swój debiut w nowym turbodoładowanym, czterocylindrowym silniku Smartstream G1.6 T-GDi o maksymalnej mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 265 Nm. Oprócz systemu CVVD nowy silnik wyposażono w układ recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia (LP EGR od Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation) w celu dalszego zmniejszenia zużycia paliwa.

Układ recyrkulacji gazów spalinowych zwraca część spalin do komory spalania, co ma na celu schłodzenie komory spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu. Silnik G1.6 T-GDi dodatkowo wyposażono w system recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia, który część spalin przekierowuje do turbosprężarki zamiast do układu dolotowego, aby zwiększyć wydajność silnika podczas pracy przy dużym obciążeniu.

 

Ponadto nową jednostkę napędową wyposażono w system zarządzania temperaturą, który potrafi szybko zarówno podgrzać, jak i schłodzić silnik do optymalnej temperatury pracy. System może pracować pod ciśnieniem do aż 350 barów, czyli o aż 100 barów wyższym niż w wypadku silnika T-GDi. Dzięki zastosowaniu ruchomych elementów silnika o niskim współczynniku tarcia, tarcie w silniku Smartstream G1.6 T-GDi udało się zmniejszyć o aż 34% w porównaniu z tarciem w silniku T-GDi.

 

Link do filmu prezentującego działanie nowego system CVVD:

https://youtu.be/5atYksEpAm8

Samochód został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie firmy Hyundai Motorsport w Alzenau w Niemczech. Swoją premierę będzie miał podczas dnia prasowego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we wrześniu 2019 roku.

Elektryfikacja to kolejny krok w rozwoju Hyundai Motorsport, który od czasu powstania w 2012 roku zyskał ugruntowaną pozycję w rajdach i wyścigach samochodowych. Wielokrotnie nagradzany zespół WRC, w bieżącym już szóstym sezonie obecności, prowadzi w klasyfikacji producentów.

Hyundai Motorsport może również poszczycić się sukcesami działu Customer Racing, założonym we wrześniu 2015 roku, który opracował samochody i20 R5, i30 N TCR i Veloster N TCR. Samochody te odnoszą zwycięstwa i zdobywają mistrzostwa w wielu seriach sportów motorowych na całym świecie.

Pierwsze zwiastuny nowego samochodu jeszcze przed oficjalną premierą będzie można zobaczyć w filmach opublikowanych na kanałach społecznościowych Hyundai Motorsport.

Podobnie jak cała branża motoryzacyjna, sport motorowy w ostatnich latach również rozwija się w kierunku technologii hybrydowej i elektryfikacji, wprowadzając serie elektryczne i hybrydowe oraz nowe przepisy. Nowy ekscytujący rozdział otwarty przez Hyundai Motorsport oddaje możliwości firmy Hyundai w zakresie łączenia ekologicznych technologii z samochodami o wysokich osiągach oraz niezmienną pasję do sportów motorowych.

Play
  • Drugi raz z rzędu Hyundai znalazł się na pierwszym miejscu Raportu Jakości tygodnika Auto Świat (nr 5, 28 stycznia 2019), wyprzedzając wszystkie oceniane marki samochodowe, w tym marki premium. Ponowne pierwsze miejsce Hyundaia w rankingu jest najlepszym dowodem na wysoką jakość samochodów marki. Jak co roku, redaktorzy magazynu Auto Świat ocenili jakość marek samochodowych biorąc pod uwagę następujące kryteria: występowanie typowych usterek, akcje naprawcze, raport TÜV, wyniki w testach długodystansowych oraz gwarancję. Dokonując oceny jakości samochodów każdemu z kryteriów nadano odpowiednią wagę. Najwyżej punktowane były typowe usterki, które wystąpiły w ostatnim czasie (40 punktów). Kolejnymi kryteriami pod względem wagi były akcje naprawcze (konkretnie polskie akcje przywoławcze, zgłoszone do UOKiK w 2018 roku) (20 punktów), oraz testy 100 tys. km, po przejechaniu których auto rozbierane jest na części i sprawdzane (20 punktów). Raport TÜV z rynku niemieckiego oraz świadczenia gwarancyjne (głównie mechaniczne) otrzymały wagę po 10 punktów.

    Ranking ocenianych marek Auto Świat przedstawił się w 2019 roku następująco:

    Miejsce

    Producent

    Nota

    1. 

    HYUNDAI

    76

    2.

    HONDA

    73

    3.

    VOLVO

    69

    4.

    MAZDA

    68

     

    SEAT

    68

     

    TOYOTA

    68

    7.

    KIA

    67

    8.

    SUZUKI

    65

    9.

    BMW

    64

     

    NISSAN

    64

     

    PEUGEOT

    64

    12.

    DACIA

    63

     

    ŠKODA

    63

    14.

    AUDI

    62

     

    MERCEDES

    62

     

    VOLKSWAGEN

    62

    17.

    OPEL

    61

    18.

    FIAT

    60

     

    RENAULT

    60

    20.

    CITROËN

    54

    21.

    FORD

    51

     

    Raport Jakości 2019

Postęp nie bierze się znikąd, on wynika z historii, a historia firmy Hyundai jest najlepszym tego dowodem.

Firma Hyundai Motor Company powstała w 1967 roku i dzięki postępowemu duchowi szybko stała się pionierem nowych technologii motoryzacyjnych. W 2016 roku Hyundai wprowadził na rynek model IONIQ, pierwszy na świecie samochód z trzema różnymi zelektryfikowanymi rodzajami napędu do wyboru. Tym samym Hyundai stał się również jednym z liderów mobilności przyszłości. Stawiając czoła wyzwaniom klimatu, Hyundai poczynił także jedne z najwyższych w branży inwestycji w niskoemisyjne silniki benzynowe oraz w rozwój pojazdów elektrycznych i elektrycznych napędzanych ogniwami wodorowymi.

 

Wkład firmy Hyundai w odbudowę Korei Południowej 

Nazwa „Hyundai” wywodzi się od koreańskich słów „Hyun” (현), które oznacza „nowoczesny” oraz Dai (대), po koreańsku „era” lub „pokolenie”. Nazwę Hyundai można zatem tłumaczyć jako „era nowoczesności”. Firma Hyundai została założona w 1947 roku, najpierw pod nazwą Hyundai Engineering and Construction. Od początku realizowała ważne kontrakty rządowe w Korei Południowej. Był to czas po wyzwoleniu kraju, kiedy Korea Południowa szybko się uprzemysławiała. Firma Hyundai Engineering and Construction była odpowiedzialna za budowę dużej części infrastruktury transportowej w Korei Południowej, między innymi za budowę drogi ekspresowej Kyeong-bu, odgrywając ważną rolę w modernizacji kraju.

Lata 60-te i 70-te: era produkcji masowej

Firma Hyundai Motor Company została założona w 1967 roku, a w następnym roku ukończono budowę fabryki samochodów w koreańskim mieście Ulsan. Dzisiaj jest  to największa na świecie fabryka samochodów, o rocznej zdolności produkcyjnej 1,6 miliona aut. Hyundai wytwarza również we własnym zakresie stal do produkcji samochodów oraz posiada własną flotę statków (Hyundai Glovis), dzięki czemu od początku do końca zarządza całym łańcuchem produkcji oraz dostaw.

Pierwszym modelem Hyundai, który odniósł sukces, był w 1968 roku model Hyundai Cortina. Samochód produkowany był w fabryce w Ulsan we współpracy z Ford Motor Company. Po sukcesie modelu Cortina także na rynku europejskim, Hyundai postanowił opracować już wyłącznie własny samochód. W lutym 1974 roku firma zatrudniła George'a Turnbulla, byłego Dyrektora Zarządzającego Austin Morris w przedsiębiorstwie British Leyland, który następnie zatrudnił sześciu kolejnych europejskich inżynierów do pomocy: projektanta nadwozia, dwóch projektantów podwozia, dwóch inżynierów produkcji i inżyniera odpowiedzialnego za testy. Zespół ten razem zbudował model Hyundai Pony, który został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Turynie, w październiku 1974 roku. Model Pony został wprowadzony na rynek w grudniu 1975 roku. Auto nazywano „kukmincha”, czyli po koreańsku „samochód dla ludzi”. Ten kompaktowy samochód z napędem na tylne koła, zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z Korei Południowej. Stał się też flagowym samochodem Hyundai na wiele lat. W 1976 roku Hyundai rozpoczął eksport modelu Pony do Chile, Argentyny, Kolumbii i Egiptu. Eksport do Europy - Belgii i Holandii - rozpoczął się w 1978 roku, a do Grecji wkrótce potem.

Lata 80-te: międzynarodowa ekspansja

Lata osiemdziesiąte były dla firmy Hyundai okresem gwałtownej ekspansji międzynarodowej. Firma zaczęła szybko doganiać konkurencję. W 1982 roku Hyundai rozpoczął sprzedaż modelu Pony w Wielkiej Brytanii - był to pierwszy sprzedawany w tym kraju koreański samochód. W 1984 roku Hyundai rozpoczął eksport modelu Pony do Kanady, gdzie jego wyniki sprzedaży znacznie przekroczyły oczekiwania. W pewnym momencie był to najlepiej sprzedający się samochód na rynku kanadyjskim.

W następnym roku wprowadzono pierwszą generację modelu Hyundai Sonata i wyprodukowano milionowy samochód firmy.

W 1986 roku Hyundai Pony Excel stał się pierwszym modelem Hyundai sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych. Był to pierwszy wyprodukowany przez firmę Hyundai samochód z napędem na przednie koła i, podobnie jak oryginalny Pony, zaprojektował go Giorgetto Giugiaro. W pierwszym roku sprzedaży w Stanach Zjednoczonych sprzedano 168 000 sztuk tego modelu, ustanawiając niepokonany do dzisiaj rekord wszechczasów.

 

Lata 90-te: zarządzanie jakością

Wiosną 1990 roku łączna produkcja samochodów Hyundai osiągnęła cztery miliony. W 1991 roku nastąpił kolejny przełom - firma Hyundai opracowała swój pierwszy czterocylindrowy silnik benzynowy Alpha oraz własną przekładnię. Te osiągnięcia utorowały firmie Hyundai drogę do niezależności technologicznej. Silnik Alpha zadebiutował w 1992 roku w modelu Hyundai Scoupe.

W latach 90-tych Hyundai rozwijał się i umacniał swoją pozycję jednego z wiodących międzynarodowych producentów samochodów. Hyundai wprowadził w tym czasie wiele popularnych modeli, w tym Hyundai Accent, Hyundai Dynasty i Hyundai Tiburon.

W 1994 roku działalność rozpoczęło nowe centrum rozwojowo-badawcze Hyundai w Niemczech, które zajmuje się monitorowaniem rozwoju technologii w Europie, a także projektowaniem i konstruowaniem nowych samochodów na rynek europejski. We wrześniu 1997 roku Hyundai otworzył swój pierwszy zakład produkcyjny w Izmit, w Turcji. Jest to najdłużej działający zakład produkcyjny Hyundaia poza granicami Korei Południowej.

W latach 90-tych Hyundai rozpoczął pracę nad pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi. Pierwszym w pełni elektrycznym samochodem firmy był prototyp elektrycznego modelu Hyundai Sonata z 1991 roku. Po serii pierwszych prób z hybrydowymi jednostkami napędowymi w 1994 roku, w 1995 roku podczas Seoul Motor Show Hyundai zaprezentował hybrydowy model Hyundai FGV-1. Pod koniec lat 90-tych Hyundai rozpoczął pracę nad rozwojem samochodów elektrycznych napędzanych ogniwami wodorowymi.

W 1999 roku pan Mong-Koo Chung został mianowany prezesem Hyundai Motor Group.

Lata 2000: rozwój produktu

Na przełomie tysiącleci marka Hyundai zaczęła zmieniać swój wizerunek. Firma dokonała znacznych inwestycji w jakość i rozwój swoich produktów, także w Europie. W 2001 roku powstało Europejskie Centrum Projektowe, a w 2003 roku Centrum Techniczne Hyundai Motor Europe oraz Centrum Projektowe w Namyang w Korei Południowej.

W 2000 roku czasie firma Hyundai wprowadziła na rynek swój pierwszy model segmentu SUV – Hyundai SANTA FE. Nazwa modelu pochodzi od nazwy miasta Santa Fe, stolicy amerykańskiego stanu Nowy Meksyk. Samochód okazał się hitem wśród amerykańskich Klientów i szybko stał się najlepiej sprzedającym się modelem firmy.  W 2004 roku Hyundai wprowadził z sukcesem do sprzedaży kolejny model segmentu SUV – Hyundaia TUCSON. 

W 2007 roku na rynek został wprowadzony zaprojektowany i wyprodukowany w Europie model Hyundai i30, który pokochali europejscy Klienci. W następnym roku powstała fabryka Hyundai Motor Manufacturing Czech  (HMMC). HMMC jest najnowocześniejszą fabryką samochodów w Europie, z 500 zaawansowanymi technologicznie robotami, produkująca dziennie 1 500 samochodów Hyundai. 

W 2008 roku na International Auto Show w Los Angeles swoją premierę miał hybrydowy model Hyundai Sonata. Samochód trafił do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w 2011 roku.

 

Rok 2010 i kolejne lata: Hyundai wśród pionierów mobilności przyszłości

Przez cały rok 2010 Hyundai rozwija przyjazne dla środowiska technologie i pojazdy. Firma zamierza stać się liderem mobilności przyszłości, dlatego wciąż poszukuje nowych możliwości pozyskiwania energii.

Na początku dekady, we wrześniu 2010 roku, Hyundai wprowadził na koreański rynek model Hyundai BlueOn, swój pierwszy samochód elektryczny. Hyundai BlueOn oparty był na modelu Hyundai i10 i wyposażono go w akumulator litowo-polimerowy o pojemności 16,4 kWh z czasem ładowania wynoszącym sześć godzin.

W 2013 roku Hyundai jako pierwszy na świecie rozpoczął seryjną produkcję samochodu zasilanego ogniwami wodorowymi, modelu Hyundai ix35 Fuell Cell o szybkim czasie tankowania oraz dużym zasięgu. Ze względu na pionierskie zastosowanie technologii ogniw wodorowych w produkcji masowej, model ten był przełomowy dla firmy Hyundai.   

W tym samym roku załoga Hyundai Motorsport wystartowała w rajdach WRC.

W 2015 roku powstała marka samochodów sportowych N, w roku 2017 wprowadzony został model i30 N, a w roku 2018 model i30 Fastback N.

W 2016 roku Hyundai wprowadził model IONIQ, pierwszy na świecie samochód z trzema różnymi zelektryfikowanymi rodzajami napędu do wyboru – hybrydowym, hybrydowym plug-in i elektrycznym. Nazwa modelu IONIQ pochodzi od słów „ion” oraz „unique”. W 2018 roku na rynek wprowadzony został model Hyundai NEXO, samochód elektryczny napędzany ogniwami wodorowymi drugiej generacji.

Kampania #NadchodziPrzyszłość pokazuje ewolucję firmy Hyundai - od przemysłowego pochodzenia do pozycji jednego z liderów mobilności przyszłości w branży motoryzacyjnej.

W styczniu 2019 roku miało miejsce ważne wydarzenie - Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor Group, pan Euisun Chung, został mianowany współprzewodniczącym Rady Wodorowej, której celem jest przyspieszenie rozwoju technologii ogniw wodorowych na świecie. W Radzie zasiadają przedstawiciele firm z różnych sektorów przemysłu m.in.: motoryzacyjnego i paliwowego. Pan Euisun Chung jest zwolennikiem wzmożonej międzynarodowej współpracy w walce nad globalnymi wyzwaniami klimatycznymi.

W przyszłości Hyundai Motor Group w ramach projektu „FCEV Vision 2030” zamierza dalej rozwijać technologie ogniw wodorowych, jak również do roku 2030 zwiększyć roczną zdolność produkcyjną wodorowych układów paliwowych do 700 000 sztuk. Hyundai bada także nowe możliwości biznesowe w celu dostarczania układów paliwowych do innych branż przemysłu, m. in. transportu czy energetyki.

 

Poczekaj! Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!

Szanowny kliencie, podanie danych jest dobrowolne, przed ich podaniem zapoznaj się z zasadami naszej Polityki prywatności i polityki cookies dostępnej tutaj.

Oświadczam iż zapoznałam/łem się z zasadami polityki prywatności. *
Czy wyraża Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych wyżej (tj.: imię, nazwisko, e-mail, nr tel.) przez MARVEL Sp. z o.o. ul. Żelazna 7, 90-333 Łódź, NIP: 725-000-78-63, zarejestrowana pod nr KRS 0000142101 zgodnie z RODO z 2016 r. , w celach świadczenia usług marketingowych. Czas przetwarzania Pana /Pani danych nie będzie dłuższy niż okres świadczenia usługi lub do czasu wycofania tej zgody. *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli powiadomić o akcjach promocyjnych i marketingowych .
Czy wyraża Pani/Pan zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowej dotyczącej produktów i usług oferowanych przez spółkę MARVEL oraz partnerów współpracujących w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną? *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli wysłać informacji handlowej.
Czy wyraża Pani / Pan zgodę na przekazywanie powyższych informacji poprzez używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne (celem ich wyświetlenia na telefonie komputerze, laptopie czy innym urządzeniu, na którym dokonują Państwo logowania i otwarcia korespondencji)? *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli pozostać w kontakcie.