wczytuję ...

Bezpłatna infolinia  Hyundai,ISUZU Kia Łódź Kia Bełchatów Kia Poznań Jaguar,Land Rover

Aktualności

 

 

ip kia logosykia19 1764x1176 01a

Kia Motors ma za sobą najlepszy w historii kwartał pod względem sprzedaży nowych aut w Europie. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) od stycznia do marca 2019 roku Kia Motors dostarczyła klientom 132.174 samochody, co oznacza wzrost o 0,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost dostaw w Polsce jest ponad 10-krotnie większy niż w Europie i wynosi 6,68 procent. W pierwszym kwartale 2019 roku zarejestrowano w Polsce 7.379 nowych samochodów marki Kia, czyli o 462 egzemplarze więcej niż od stycznia do marca 2018 roku.

Czytaj więcej
IMG 20190412 114537 518

Od 12.04 - 14.04 stworzyliśmy ekspozycję i30N Performance, podczas Targów Zdrowia i Niezwykłości. Zapraszamy.

Ekspozycja sportowej wersji i30N - 275 KM w Hali Expo Łódź
ip kia retdot19 1764x1176 01a

Tym razem nagrodzono całą rodzinę modeli nowego Ceeda.

 

- trzy nagrody za design dla Kia Ceed hatchback i kombi oraz dla Kia ProCeed

- już drugi hat-trick nagród dla modeli marki Kia w tym roku

- kolejne potrójne zwycięstwo zwiększa łączną liczbę wygranych samochodów marki Kia w konkursie Red Dot do 24

pokaż więcej
Kia ProCeed

Tradycyjnie już eksponujemy samochody na największej imprezie motoryzacyjnej w Łodzi. Moto Wiosna w Manufakturze od 15-29 marca 2019. Wystawiamy nasze nowości - Hyundai Elantra, Kia ProCeed, prócz tego najbardziej popularny wśród SUVów TUCSON i hybryda NIRO.

 

 

kia pressrelease 2019 PRESS HIGHRES KiaCeedCUV sketch

Pięciodrzwiowy hatchback, przestronne kombi, jedyny w swoim rodzaju shooting brake w klasie popularnych kompaktów – od debiutu Ceeda 15 lat temu styliści Kia zakładali, że w wypadku tego modelu nie będą ograniczać się jedynie do typowych wersji nadwoziowych. Przy projektowaniu kolejnych generacji Ceeda brano pod uwagę różne scenariusze rozwoju tej rodziny modeli. Opracowując nowego Ceeda europejscy styliści mieli, jak dotychczas, największą swobodę w projektowaniu innych wersji nadwoziowych niż typowe – hatchback i kombi.

 

Kia ujawniła dziś pierwszy szkic nowego crossovera opracowanego na bazie nowego Ceeda. To już czwarta odmiana nadwoziowa popularnego modelu segmentu C oferowanego wyłącznie w Europie i druga, obok shooting brake'a ProCeeda, którą model marki Kia wyróżnia się na tle zdecydowanej większości konkurentów.

 

Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, powiedział: „Istnieją inne rodzaje nadwozi niż typowe. Doskonale pasują one do rodziny Ceeda. Crossover odegra istotną rolę w ugruntowaniu pozycji Ceeda jako ważnego gracza na europejskim rynku, nie tylko w klasie kompaktów. Dzięki tej wersji nadwoziowej rodzina Ceeda jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej i jeszcze bardziej atrakcyjna dla nabywców. Crossover nie będzie niczym podobnym do tego, co rodzina Ceeda oferuje do tej pory. To będzie kolejna wielka niespodzianka od Kii”.

 

Wraz z pojawieniem się nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi oraz shooting brake'a ProCeed, sprzedaż najchętniej kupowanej rodziny modeli marki Kia nie przestała rosnąć. Najnowszy członek tej rodziny sprawi, że sprzedaż Ceeda będzie jeszcze większa. Nazwa Ceeda w wersji crossover zostanie podana do wiadomości w dalszej części 2019 roku.

ip kia eniro19 1764x1176 01a

Wszechstronna jak na crossovera przystało i o zerowej emisji, dzięki napędowi elektrycznemu – taka jest nowa Kia e-Niro, która podczas Motor Show 2019 w Poznaniu będzie miała swoją polską premierę. Na stoisku o powierzchni blisko 900m² goście marki Kia będą mieli okazję zobaczyć całą niemal gamę oferowanych w Polsce modeli w tym ProCeeda oraz cywilnego i policyjnego Stingera.

 

W dniach 28-31 marca odbędzie się kolejna edycja Poznań Motor Show. Salon samochodowy w Poznaniu to świetna okazja by przedstawić szerokiej publiczności swoją ofertę. Kia Motors Polska, wraz z poznańskimi dealerami, przygotowała w tym roku wiele atrakcji w tym polską premierę nowej Kii e-Niro.

ip kia proceedgt2 1764x1176 01a3

Jeszcze kilka lat temu pojawienie się auta elektrycznego na stoisku którejś z marek urastało do rangi sensacji. Obecnie wszyscy już wiedzą, że elektromobilność to przyszłość motoryzacji. e-Niro jest alternatywą dla kompaktowych crossoverów napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi.

 

e-Niro będzie wyposażone w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, wynoszącej 64 kWh. Wg homologacji WLTP w cyklu mieszanym zapewnia on zasięg większy niż 455 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. W cyklu miejskim wg normy WLTP e-Niro może przejechać do 615 km. W ofercie będzie również e-Niro z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności wynoszącej 39,2 kWh, który w cyklu mieszanym wg normy WLTP zapewnia zasięg do 289 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Po podłączeniu e-Niro do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, ładowanie akumulatora z 20% do 80% zajmuje jedynie 42 minuty. Jako elektryczny crossover e-Niro zajmuje wyjątkową pozycję na rynku ze względu na przestronność wnętrza, funkcjonalność i duży zasięg. Elektryczna Kia świetnie sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji oraz w czasie długich podróży. Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm. e-Niro z takim układem napędowym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Nowe e-Niro dołącza do Niro hybrydowego i hybrydy typu plug-in, których ponad ćwierć miliona egzemplarzy sprzedano już na całym świecie od czasu wprowadzenia tego modelu do oferty w 2016 r. Ceny i specyfikacje zaprezentowanej po raz pierwszy w Polsce Kii e-Niro ogłoszone zostaną w drugiej połowie tego roku, natomiast w polskich salonach samochód pojawi się w pierwszym kwartale 2020 roku. Kia e-Niro w standardzie ma 7-letnią gwarancję na 150.000 kilometrów, która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.

Kia Stinger policja 01

Kia Motors Polska zaprezentuje ponadto w Poznaniu niemal całą swoją gamę modelową. Na ekspozycji znajdzie się w sumie 18 samochodów. W strefie „emocje” nie zabraknie budzącego ogromne zainteresowanie ProCeeda w wersji GT i GT Line oraz cywilnego i policyjnego Stingera. W strefie „eco” uzupełnieniem dla e-Niro będą Niro HEV, Niro PHEV oraz Optima kombi PHEV. Stoisko nabierze sportowego charakteru dzięki ekspozycji wyścigowych Picanto, które już w ostatni weekend kwietnia rozpoczną na torze Hungaroring zmagania w ramach Samochodowych Mistrzostw Polski KIA PLATINUM CUP.

 

Poznań Motor Show 2019 to największy salon motoryzacyjny w Polsce. To obowiązkowe wydarzenie dla każdego pasjonata motoryzacji oraz dla rodzin, które w wyjątkowej motoryzacyjnej atmosferze chcą spędzić czas. Tegoroczna edycja odsłoni zwiedzającym pojazdy w ramach czterech salonów: samochodowego, motocyklowego, caravaningowego, ciężarowego. W Poznaniu będzie można zobaczyć w sumie ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

 

Targi Poznań Motor Show 2019 odbędą się w dniach 28-31 marca w halach MTP przy ul. Głogowskiej 14. Dodatkowe informacje na temat biletów znaleźć można na stronie motorshow.pl. Ekspozycja marki Kia prezentowana będzie w hali nr 5.

 

Gregory Guillaume wraz z zespołem stylistów w pełni wykorzystali zalety niewielkich podzespołów elektrycznego układu napędowego, aby zmaksymalizować przestronność wnętrza modelu studyjnego. Z przymrużeniem oka zinterpretowali współczesny zapał konstruktorów do umieszczania wyświetlaczy zamiast zegarów i wielkich dotykowych ekranów na konsoli środkowej. Na cyfrowe wskaźniki w kabinie concept car'a składa się aż 21 indywidualnych ekranów o wysokiej rozdzielczości.

 

Godziny otwarcia targów

Czwartek (28.03): 8:00 - 14:00 (Press Day)

Czwartek (28.03): 14:00 - 19:00 (VIP Day)

Piątek (29.03): 10:00 - 18:00

Sobota (30.03): 10:00 - 18:00

Niedziela (31.03): 10:00 - 18:00

Dni Otwarte Elantra2

Zapraszamy na Dni Otwarte Hyundai w dniach 7–9 marca:

czwartek (7 marca) i piątek (8 marca) do godz. 19:00, a w sobotę (9 marca) do godz. 16:00.

Promocje z roku 2019!

Dzięki upustom oraz premii za odkup Twojego obecnego samochodu można zyskać nawet do 9 000 zł korzyści. Zapraszamy również do skorzystania z atrakcyjnego finansowania Hyundai Finance oraz 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów w standardzie. Będzie okazja do testowania nowoczesnych i eleganckich modeli Hyundai w tym bohaterki Dni Otwartych Nowej ELANTRY, która obecnie ma bardzo atrakcyjną cenę.

Zapraszamy również na drobny poczęstunek, nasi Handlowcy odpowiedzą na każde nurtujące Was pytanie związane z motoryzacją.

ip kia soul19 1764x1176 01a

Nowa elektryczna Kia e-Soul, jako pierwszy miejski crossover, oferuje duży zasięg przy zerowej emisji. Trzeci samochód elektryczny marki Kia sprzedawany na świecie już na początku przyszłego tygodnia będzie miał debiut w Europie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

 

- Nowy e-Soul dołącza do coraz większej oferty hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych samochodów marki Kia i oferuje do wyboru dwa silniki o różnej mocy w połączeniu z akumulatorami o mniejszej i większej pojemności, które zapewniają duży zasięg

- Charakterystyczny design na zewnątrz i wewnątrz

- Zasięg do 452 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora do 100 procent pojemności

- o 25% większa gęstość energii w celach akumulatora dzięki roztworowi chemicznemu nowej generacji

- Większa moc i lepsze przyspieszenie dzięki nowym silnikom elektrycznym – nawet o 30% mniejsze zużycie energii niż w wypadku obecnie najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Europie

- Debiut nowego systemu UVO CONNECT, który zapewnia dostęp do wielu informacji

- W standardzie funkcja szybkiego ładowania (CCS) prądem stałym, która zwiększa wachlarz zastosowań samochodu

- Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km

 

Model trzeciej generacji pierwszego miejskiego crossovera marki Kia jest jeszcze bardziej wyrazisty niż w wypadku jego poprzedników. W Europie e-Soul będzie oferowany wyłącznie jako samochód elektryczny z dwoma silnikami o różnej mocy i dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Akumulatory nowej generacji są o nawet 30% bardziej energooszczędne niż w obecnie najlepiej sprzedającym się elektrycznym aucie w Europie.

 kia pressrelease 2018 PRESS 1920x1080 esoul front white

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział – „Od samego początku Soul jest pionierskim modelem nie tylko dla marki Kia, ale na rynku w ogóle. Dziesięć lat temu zapoczątkował on segment miejskich crossoverów. Gdy pojawił się Soul EV, był pierwszym elektrycznym crossoverem. Nowy e-Soul również wnosi sporo nowego, ponieważ w Europie będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym i już w podstawowej wersji będzie zapewniał duży zasięg”.

 

„W ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo się zmienił. W 2018 roku – ostatnim, w którym oferowaliśmy poprzedni model – Kia sprzedała więcej egzemplarzy Soula EV o zerowej emisji niż wersji napędzanych silnikiem benzynowym lub dieslem. Dziś nasza marka jest uznawana za światowego lidera pod względem liczby w ofercie tzw. samochodów zelektryfikowanych. Gama modeli typu mild-hybrid, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in stale się powiększa. Modele z silnikiem elektrycznym w zespole napędowym stanowiły jeden na osiem samochodów, które w ubiegłym roku sprzedaliśmy w Europie. W 2017 roku ta proporcja wynosiła 1 do 10. Dzięki nowemu e-Soulowi udział tzw. samochodów zelektryfikowanych w sprzedaży marki Kia w Europie szybko będzie rósł”.

e-Soul zachował mocne strony poprzednich modeli i, dodatkowo, oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz znakomitą funkcjonalność. Podobnie jak wszystkie modele Kia, nowy e-Soul będzie objęty 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150000 kilometrów, która chroni również silnik elektryczny i akumulator. Nowy e-Soul trafi do sprzedaży w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.

kia pressrelease 2018 PRESS 1920x1080 esoul side

Design zewnętrzny

Ikona stylu w nowym wydaniu – jeszcze bardziej wyrazisty design

Nowy e-Soul garściami czerpie z kultowego designu modeli pierwszej i drugiej generacji. Bardziej wyraziste przetłoczenia i linie, zdecydowane detale i podświetlane elementy, które podkreślają techniczne zaawansowanie nowego e-Soula sprawiają, że miejski crossover prezentuje się jeszcze bardziej futurystycznie, młodzieżowo i innowacyjnie niż modele wcześniejszych generacji.

Chociaż każdy element poszycia karoserii e-Soula jest nowy, model ten jest natychmiast rozpoznawalny i pozostaje wierny pudełkowatym w kształcie poprzednikom. Design miejskiego crossovera podkreślają wąskie przednie światła w całości wykonane w technologii LED, poszerzające optycznie samochód, którego szerokość wynosi 1800 mm. Smukłe przednie i tylne zderzaki oraz pokaźnych rozmiarów panel w miejscu, w którym w samochodach zasilanych silnikiem spalinowym znajduje się wlot powietrza do chłodnicy, powodują, że e-Soul ma bardzo aerodynamiczny wygląd. Gniazdo ładowania znajduje się za niewielką pokrywą z przodu auta. Lampy przeciwmgłowe typu LED znajdują się poniżej świateł głównych i zastępują okrągłe lampy znane z poprzedniego modelu Soul EV. 

Z profilu pudełkowaty e-Soul prezentuje się bardzo konkretnie, w czym zasługa nie tylko designu, ale również delikatnie zmienionych proporcji i nowych detali, które nadają autu taki właśnie wygląd. Długość e-Soula wynosi 4.195 mm, czyli o 55 mm więcej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi urósł o 30 mm (do 2.600 mm), o 15 mm dłuższy jest też przedni zwis. E-Soul standardowo jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 215/55 R17.

Nowy e-Soul będzie dostępny w siedmiu jednokolorowych i w siedmiu dwukolorowych wersjach nadwozia, które łączą jasne kolory z kontrastowymi odcieniami dachu i obudowy lusterek zewnętrznych.

Klienci w Europie będą mogli wybrać opcjonalny pakiet SUV, który obejmuje plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz przedni zderzak ukształtowany na wzór zderzaków w autach terenowych z płytą poślizgową, która chroni silnik.

 kia pressrelease 2018 PRESS 1920x1080 esoul rear

Stylistyka wnętrza

Nowoczesne wnętrze inspirowane światem muzyki

Muzyka towarzyszyła Soulowi od chwili jego powstania i inspirowała designerów. Model trzeciej generacji też ma z nią wiele wspólnego. Śmiało można powiedzieć, że projektanci i inżynierowie „podkręcili głośność” we wnętrzu, próbując zwizualizować dźwięk.

 

Wnętrze e-Soul jest wykończone elementami, których kształt i poszycie są inspirowane materiałami akustycznymi. Podobnie jak u poprzednika w tablicę rozdzielczą wkomponowano wysokotonowe „tweetery”, co dowodzi, że design może iść w parze z funkcjonalnością. Wnętrze kabiny e-Soula może być wykończone materiałami w odcieniach jedno- lub dwukolorowych. Do wyboru, w zależności od rynku i wyposażenia samochodu, są tapicerki wykonane z tkaniny oraz skóry syntetycznej lub prawdziwej. Jednokolorowe wykończenie jest czarne, dwukolorowe – szare (jasne i ciemnoszare) z perłowymi elementami wykończenia drzwi. Modele wykończone czarną tkaniną są dostępne z opcjonalnymi zielonymi lub złotymi detalami, które obejmują kontrastowe szwy i wykończenie drzwi w kolorze złotym lub zielonym. W ofercie jest również pakiet w kolorze czerwonym (Red Pack) zarezerwowany dla tych, którzy wnętrzu e-Soula będą chcieli dodać sportowego charakteru poprzez szwy i wykończenie drzwi w kolorze czerwonym.

 

Kabina e-Soula może być także wyposażona w opcjonalny system Sound Mood Lighting, czyli tzw. oświetlenie towarzyszące emitowane z paneli w drzwiach. Obejmuje on również wykończenie materiałem ze wzorem 3D w górnej części paneli drzwi. Sound Mood Lighting sprawia, że subtelne oświetlenie pulsuje w rytm muzyki odtwarzanej przez system audio. Do wyboru jest osiem kolorów i sześć motywów oświetlenia kabiny. Do e-Soula Kia oferuje także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz wysokiej jakości systemem audio firmy Harman/Kardon. Dostępny jest również wyświetlacz przezierny Head-Up Display.

 

Układ napędowy i osiągi

Duży zasięg przy zerowej emisji – do wyboru są dwa akumulatory o różnej pojemności

Nowa Kia e-Soul będzie oferowana w Europie z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, aby zaspokoić potrzeby i możliwości finansowe jak najszerszego grona klientów. Kierowcy mają do wyboru większy akumulator (o pojemności 64 kWh), który zapewnia większy zasięg lub mniejszy akumulator (o pojemności 39,2 kWh). Niezależnie od tego, którą wersję akumulatora wybierze nabywca, obydwa warianty e-Soula oferują znacznie większy zasięg niż Soul EV. Osiągi są również lepsze, dzięki – między innymi – temu, że znacznie mocniejsze silniki elektryczne generują teraz maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm – o 39% więcej niż poprzedni silnik.

 

Litowo-jonowe akumulatory nowej generacji marki Kia oferują przy tym większą pojemność energetyczną niż w przypadku akumulatorów wielu innych aut elektrycznych, niezależnie od ceny auta. Gęstość energii wynoszącą 250 Wh/kg uzyskano dzięki nowemu roztworowi chemicznemu, który umożliwia przechowywanie o 25% więcej energii w określonej objętości niż akumulator w Soulu EV, w którym gęstość energii wynosi 200 Wh/kg. Dzięki temu akumulator e-Soula jest kompaktowy i lekki oraz zapewnia znacznie większy bezemisyjny zasięg niż modelu poprzedniej generacji i innych samochodów elektrycznych oferowanych w sprzedaży.

 

Akumulator o dużej pojemności współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) i zapewnia zasięg do 452 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ładowaniu. Zużycie energii w wypadku tego akumulatora – w cyklu mieszanym WLTP – wynosi zaledwie 157 Wh/km, czyli jest on o 24% bardziej wydajny niż akumulator w obecnie najlepiej sprzedającym się aucie elektrycznym w Europie. Zużycie energii przez e-Soula w cyklu miejskim wynosi zaledwie 109 Wh/km (według normy WLTP).

 

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartości 395 Nm, który jest do dyspozycji od startu i mocy większej o aż 84% niż w Soulu EV, Kia e-Soul z akumulatorem o pojemności 64 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.

 

Akumulator o standardowej pojemności wynoszącej 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Przy identycznym maksymalnym momencie obrotowym jak w wypadku mocniejszego silnika i mocy większej o 23% niż w wypadku silnika Soula EV, znacznie większa wydajność energetyczna akumulatora zapewnia e-Soulowi zasięg do 277 kilometrów na jednym ładowaniu. Zużycie energii wynosi 145 Wh/km (w cyklu mieszanym WLTP), czyli o 30% mniej niż w najlepiej sprzedającym się obecnie samochodzie elektrycznym w Europie. e-Soul z akumulatorem o standardowej pojemności jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych na świecie.

 

Szybka ładowarka typu Combined Charging System (CCS) jest standardowo montowana w obu modelach e-Soula i umożliwia krótsze postoje podczas ładowania. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w zaledwie 42 minuty.

 

e-Soul jest wyposażony w szereg technologii odzyskiwania energii, aby maksymalnie wydłużyć zasięg. Obejmują one energooszczędną pompę ciepła, który pochłania ciepło emitowane przez układ chłodzenia akumulatorów. Elektryczny miejski crossover marki Kia jest również wyposażony w innowacyjny system indywidualnego sterowania wentylacją i klimatyzacją, który wyłącza wentylację kabiny po stronie pasażera i utrzymuje ją jedynie po stronie kierowcy. e-Soul standardowo jest także wyposażony w innowacyjny układ hamulcowy z odzyskiem energii, obsługiwany przez łopatki zmiany biegów przy kierownicy. System daje możliwość wyhamowania samochodu i odzyskania energii kinetycznej, aby zwiększyć zasięg i zmniejszyć zużycie energii. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu poziomów hamowania regeneracyjnego, w zależności od ilości energii, którą chcą odzyskać. Maksymalny poziom hamowania regeneracyjnego umożliwia jazdę z wykorzystaniem tylko pedału przyspieszenia, bez konieczności hamowania przy użyciu pedału hamulca. Układ hamowania regeneracyjnego może również automatycznie regulować poziom hamowania, jeśli wykryje, że samochód z przodu hamuje. Zapewnia to bardziej płynną jazdę szczególnie na stromym zjeździe. Wskaźnik Smart Eco Pedal Guide na zestawie wskaźników informuje kierowcę o zużyciu akumulatora w czasie rzeczywistym.

 

System wyboru trybu jazdy Drive Mode Select pozwala kierowcy dostosować charakter e-Soula do stylu jazdy lub warunków na drodze. Do wyboru są tryby Normal, Eco, Eco+ i Sport. Obydwa tryby Eco są tak skonfigurowane, aby wydłużyć zasięg wykorzystując różne sposoby oszczędzania energii. Tryb Sport zwiększa szybkość reakcji silnika elektrycznego na komendy wydawane pedałem przyspieszenia i zmniejsza siłę elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, aby poprawić zarówno osiągi, jak i wrażenia z jazdy.

 

Nowy e-Soul, w przeciwieństwie do modeli dwóch poprzednich generacji, ma niezależne wielowahaczowe zawieszenie kół tylnej osi. Dzięki niemu miejski crossover marki Kia zapewnia nie tylko większy komfort podróżowania, ale również większą precyzję prowadzenia i lepsze właściwości jezdne.

 

Nowoczesne technologie łączności na pokładzie

Debiut innowacyjnego systemu UVO CONNECT zapewniającego dostęp do ważnych informacji w czasie rzeczywistym i stałą łączność ze światem zewnętrznym

 

Szereg zaawansowanych funkcji zwiększa zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i łatwość obsługi oraz zapewnia dostęp do wielu informacji zapisanych w pamięci komputera pokładowego e-Soula. Elektryczny miejski crossover jest pierwszym modelem marki Kia w Europie, który oferuje system UVO CONNECT.

 

Wygodny dostęp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon. System jest zgodny z najnowszym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które obowiązuje w Unii Europejskiej i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie oraz – co najważniejsze – zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (ich lokalizacji, dostępności i rodzaju wtyczki).

 

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można zdalnie – na przykład – aktywować układ klimatyzacji w celu wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny samochodu, przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych.

 

Ponadto, aplikacja pozwala użytkownikom zdalnie sprawdzić stan naładowania akumulatora i zatrzymać lub wznowić ładowanie za pomocą smartfona. Dzięki temu, w przypadku ładowania e-Soula w domu, mogą oni korzystać z tańszych taryf za energię elektryczną w nocy. Po debiucie w e-Soulu, system UVO CONNECT w niedalekiej przyszłości będzie oferowany również do innych europejskich modeli marki Kia.

 

System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody. Panoramiczny 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego uzupełnia 7-calowy wyświetlacz w miejscu wskaźników, który podczas jazdy przekazuje kierowcy wszystkie istotne informacje dotyczące podróży i działania elektrycznego zespołu napędowego.

 

Nowe systemy bezpieczeństwa

Do e-Soula Kia oferuje pełną gamę zaawansowanych systemów asystujących. Zaawansowane systemy asystujące KIA (ADAS) pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia kolizji lub zminimalizować jej skutki.

 

Systemy bezpieczeństwa oferowane do e-Soula obejmują:

  • FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) – system rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy
  • BCW (Blind Spot Collision Warning) – system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek
  • BCA-R (Blind-spot Collision-avoid Assist-Rear) – system ostrzegania przed kolizją podczas cofania
  • SCC (Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go) – aktywny tempomat z funkcją Stop & Go
  • LKA (Lane Keeping Assist) – system utrzymywania auta na pasie ruchu
  • DAW (Driver Attention Warning) – czujnik zmęczenia kierowcy
  • HBA (High Beam Assist) – asystent zmiany świateł
  • LFA (Lane Follow Assist) – system monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System automatycznie kontroluje przyspieszanie i hamowanie oraz kieruje autem, wykorzystując w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymać bezpieczną odległość do poprzedzającego pojazdu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h i umożliwia jazdę autonomiczną na poziomie drugim
  • RVM (Rear View Monitor) – kamera cofania z asystentem wspomagania parkowania (Parking Assist) i systemem RCCA (Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist), który pomaga zapobiegać kolizjom podczas cofania.

Ponadto, e-Soul jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych i system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilność auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując zachowanie samochodu – gdy stwierdzi utratę przyczepności jednego z kół – za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC). 

Nadwozie e-Soula jest wykonane ze stali i aluminium, co pozwoliło uzyskać jak największą sztywność na skręcanie przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy własnej. Wyższy udział w konstrukcji stali o wysokiej wytrzymałości i większa liczba elementów wykonanych ze stali tłoczonej na gorąco niż w wypadku modelu poprzedniej generacji oraz nowe wzmocnienia boczne wykonane z aluminium sprawiają, że karoseria e-Soula trzeciej generacji przenosi mniej wibracji i lepiej chroni pasażerów w razie zderzenia.

 

Produkcja i sprzedaż

e-Soul jest produkowany w Korei i do sprzedaży w Polsce trafi w drugiej połowie 2019 roku. e-Soul jest produkowany w zakładzie Kia w Gwangju w Korei. Samochód trafi do sprzedaży w Polsce po wakacjach.

ip kia niro19 1764x1176 01a

Już w przyszłym tygodniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swój debiut będzie miała Kia Niro po faceliftingu. Zmiany w stylistyce zewnętrznej i wykończeniu wnętrza dotyczą zarówno wersji hybrydowej, jak i hybrydy typu Plug-in.

 

- od 2016 roku Kia sprzedała na świecie ponad 270 000 sztuk Niro, z tego 100 000 w Europie

- odświeżony wygląd zewnętrzny nawiązuje do designu elektrycznego e-Niro

- w odnowionym wnętrzu uwagę zwracają wysokiej jakości materiały i nowe, opcjonalne pakiety kolorystyczne do wyboru

- debiut systemu UVO CONNECT, który oferuje dostęp do wielu danych za pośrednictwem Internetu

- jeszcze lepsza funkcjonalność dzięki nowemu dotykowemu ekranowi o przekątnej 10,25 cala

- oferta systemów asystujących obejmuje teraz Lane Following Assist

- Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie oferowane w Polsce w drugiej połowie 2019 roku, z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 km

 

Niro – najlepiej sprzedający się hybrydowy crossover marki Kia, który wyróżnia się ultraniską emisją spalin i dwutlenku węgla – przeszło gruntowny facelifting i wprowadzono w nim wiele ulepszeń. Model, który łączy w sobie wszechstronność crossovera z zaletami samochodów hybrydowych, zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia, lepszej jakości materiałami we wnętrzu i nowymi możliwościami jego personalizacji. Obydwie wersje napędowe Niro są od teraz oferowane z zaawansowanym systemem UVO CONNECT, który daje kierowcy dodatkowe możliwości interakcji z samochodem.

 

Od rozpoczęcia sprzedaży w 2016 roku na świecie sprzedano ponad 270 000 egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 000 sztuk w Europie. W 2018 roku kompaktowych rozmiarów crossover był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia w Europie. W porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku w ubiegłym sprzedaż Niro wzrosła o 33% – do 45 255 sztuk. W tym było 34 442 egzemplarzy hybrydowej wersji Niro i 9 951 sztuk hybrydy typu Plug-in. Pod koniec 2018 r. gama Niro poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro, która dostępna jest obecnie tylko na wybranych rynkach a do Polski trafi w 2020 roku.

 

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Niro jest jednym z modeli, które napędzają wzrost marki Kia w Europie, jest też podstawą gamy zelektryfikowanych modeli – zarówno hybrydowych, jak i elektrycznych. Design, wszechstronność, niskie – emisja szkodliwych substancji i koszty eksploatacji sprawiają, że Niro jest atrakcyjną propozycją nie tylko dla klientów flotowych, ale również prywatnych. Szereg ulepszeń i dodatkowe możliwości, które daje system UVO sprawiają, że rodzina modeli Niro jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją”.

 

kia pressrelease 2019 PRESS HIGHRES HEV rear white

Sprzedaż odświeżonej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie się w Polsce w drugiej połowie 2019 roku. Jako jeden z nielicznych samochodów hybrydowych w Europie, Niro standardowo jest oferowane z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów.

 

Odświeżony wygląd zewnętrzny

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover zachował typowe elementy designu samochodów marki Kia, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa oraz otrzymał nowe zderzaki z przodu i z tyłu, które zapewniają mu masywniejszy wygląd.

 

Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED.

 

kia pressrelease 2019 PRESS HIGHRES HEV rear

 

Od nowa zaprojektowane światła LED z tyłu nadają Niro jednocześnie bardziej wyjątkowego i nowoczesnego wyglądu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.

 

Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują – do wyboru – dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu Plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.

 

Jeszcze lepsza jakość wykonania wnętrza i nowe pakiety kolorystyczne

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów, które wpłynęły na poprawę jakości wykończenia i sprawiają, że pasażerowie Niro czują się jak w samochodzie wyższej klasy.

 

Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem wysokiej jakości, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami. Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym, które dodają kabinie elegancji. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

 

Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in są wyposażone w sześciobiegową automatyczną przekładnię o dwóch sprzęgłach, która daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia błyskawiczną zmianę przełożeń i znacznie bardziej dynamiczną jazdę niż elektronicznie sterowane przekładnie bezstopniowe (e-CVT) stosowane w wielu innych samochodach hybrydowych.

 

W wyposażeniu seryjnym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in znajduje się nowy elektroniczny hamulec postojowy, który blokuje hamulce tylnej osi. Poprawę skuteczności hamowania w każdych warunkach zapewniają tarcze hamulcowe większej średnicy niż stosowane dotychczas.

 

Debiut systemu pokładowej telemetrii – UVO CONNECT

Niro jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje nowatorski system UVO CONNECT łączący kierowców ze światem zewnętrznym i zapewniający im dostęp do ważnych informacji podczas jazdy.

 

System UVO CONNECT Kia wprowadza zarówno do hybrydowej wersji Niro, jak i do odmiany typu Plug-in. W przyszłości system ten znajdzie się również w innych europejskich modelach. Wygodny dostęp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz smartfon. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), cen paliw oraz informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie. Ponadto, hybrydowe Niro typu Plug-in zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (lokalizacja, dostępność i rodzaj wtyczki).

 

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można, na przykład, zdalnie przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych.

 

System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody. Niro jest również oferowane z systemem multimedialnym, który wykorzystuje dotychczasowy 8-calowy ekran dotykowy. System jest zgodny z najnowszym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które obowiązuje w Unii Europejskiej i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych.

 

Nowe systemy bezpieczeństwa

Niro po faceliftingu oferuje szeregu systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat (Smart Cruise Control) w odświeżonym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in wzbogacono o funkcję Stop & Go, dzięki której Niro potrafi zatrzymać się, jeśli samochód przed nim się zatrzyma i ruszyć, jeśli ruszy auto przed nim.

 

System Lane Following Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie drugim i dostępny w elektrycznym e-Niro, w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in jest oferowany po raz pierwszy. System ten monitoruje zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywa znaki drogowe, aby utrzymać Niro na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. Lane Following Assist odpowiada za przyspieszanie, hamowanie i kierowanie autem w zależności od poprzedzających samochodów. System wykorzystuje rozmaite czujniki, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego auta i pomaga kierowcom wykonać manewr zmiany pasa ruchu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Oprócz systemu Lane Following Assist Niro oferuje szereg systemów asystujących, do których w zależności od wyposażenia należą – między innymi – system zapobiegania kolizjom czołowym, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent zmiany świateł, system ostrzegania przed pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek oraz systemy ostrzegania – o kolizji z tyłu i o ograniczeniu prędkości. W odświeżonych Niro debiutuje elektryczny hamulec postojowy, większą skuteczność hamowania zapewniają tarcze hamulcowe z tyłu o większej średnicy niż stosowane dotychczas.

 

Wydajne zespoły napędowe

Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (Niro w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in). Emisja dwutlenku węgla dla hybrydowego Niro wynosi zaledwie 99,8 g/km (w cyklu mieszanym WLTP), a dla Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in – jedynie 31,3 g/km (w cyklu mieszanym WLTP). W mieście hybrydowe Niro typu Plug-in może przejechać do 65 kilometrów wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi 49 kilometrów*.

 

Uwaga

* – Wartości prognozowane, które mogą ulec zmianie. Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie homologowane dopiero przed wprowadzeniem do sprzedaży.

Poczekaj! Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!

Szanowny kliencie, podanie danych jest dobrowolne, przed ich podaniem zapoznaj się z zasadami naszej Polityki prywatności i polityki cookies dostępnej tutaj.

Oświadczam iż zapoznałam/łem się z zasadami polityki prywatności. *
Czy wyraża Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych wyżej (tj.: imię, nazwisko, e-mail, nr tel.) przez MARVEL Sp. z o.o. ul. Żelazna 7, 90-333 Łódź, NIP: 725-000-78-63, zarejestrowana pod nr KRS 0000142101 zgodnie z RODO z 2016 r. , w celach świadczenia usług marketingowych. Czas przetwarzania Pana /Pani danych nie będzie dłuższy niż okres świadczenia usługi lub do czasu wycofania tej zgody. *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli powiadomić o akcjach promocyjnych i marketingowych .
Czy wyraża Pani/Pan zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowej dotyczącej produktów i usług oferowanych przez spółkę MARVEL oraz partnerów współpracujących w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną? *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli wysłać informacji handlowej.
Czy wyraża Pani / Pan zgodę na przekazywanie powyższych informacji poprzez używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne (celem ich wyświetlenia na telefonie komputerze, laptopie czy innym urządzeniu, na którym dokonują Państwo logowania i otwarcia korespondencji)? *
*Jeśli nie wyrazi Pan/Pani tej zgody, nie będziemy mogli pozostać w kontakcie.