wczytuję ...
Nowy design, bardzo niskie zużycie paliwa, najnowocześniejsze zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy – nowy IONIQ Hybrid jest jeszcze lepszy. Wszytko bez potrzeby zewnętrznego ładowania akumulatorów, zmiany stylu jazdy i jakichkolwiek kompromisów. Dynamiczny tandem nowoczesnego silnika benzynowego i elektrycznego, które łączą siły, by zapewniać maksymalną wydajność i budzące podziw osiągi.
Aerodynamiczna sylwetka nowego Hyundaia IONIQ Hybrid została zoptymalizowana dzięki zastosowaniu nowych elementów, które poprawiają jego wyrafinowany wygląd. Nowa dynamicznie wyglądająca osłona chłodnicy harmonijnie współgra z nowymi reflektorami LED i światłami do jazdy dziennej LED.
Nowy system audio, wideo i nawigacji z wyświetlaczem 10,25 cala jest eleganckim uzupełnieniem przeprojektowanego kokpitu. Dotykowy ekran obsługuje zaawansowane funkcje łączności Hyundai Blue Link* oraz bezpłatną 5-letnią subskrypcję usług LIVE. Aktualizowane w czasie rzeczywistym informacje o stacjach benzynowych, pogodzie i natężeniu ruchu, a także wynikach dostępności miejsc parkingowych. Dostępne jest również wyszukiwanie punktów dealerskich Hyundai oraz ostrzeganie o fotoradarach.
Nowy IONIQ Hybrid zyskał nowe przejrzyste wnętrze, kuszące mnóstwem nowych możliwości. Ciesz się praktycznością 5-drzwiowego nadwozia, które zapewnia wysoki poziom komfortu. Wnętrze skomponowano z przyjaznych środowisku materiałów, takich jak organiczna trzcina cukrowa czy kamień wulkaniczny.
W nowym Hyundaiu IONIQ Hybrid pracuje dynamiczny tandem: specjalnie skalibrowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem oraz silnik elektryczny. Napęd hybrydowy wprowadza oszczędność paliwa na nowy poziom, a równocześnie zapewnia wyjątkowe osiągi dzięki mocy 141 KM i momentowi obrotowemu sięgającemu 265 Nm. Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów, niskiej masy, konstrukcji o wysokiej wytrzymałości przekłada się niesamowite wrażenia z jazdy oraz naprawdę niskie zużycie paliwa.
Zależnie od warunków jazdy nowy IONIQ Hybrid niezauważalnie przełącza napęd między silnikiem benzynowym i elektrycznym. System rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Energia zmagazynowana w akumulatorze może zasilać silnik elektryczny podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub z małą prędkością.
Niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 nowego Hyundaia IONIQ Hybrid uzyskano dzięki zastosowaniu systemu wspomagania ekologicznej jazdy (ECO-DAS). Po wprowadzeniu trasy do systemu nawigacyjnego system Predictive Energy Management analizuje trasę, wykorzystując dane topograficzne, aby określić optymalną mieszankę mocy z silnika elektrycznego i spalinowego. Funkcja Tryb żeglowania informuje kierowcę o sytuacji drogowej, w której należy zwolnić, aby obniżyć zużycie paliwa.
Jeśli na trasie występuje wzniesienie, a stan naładowania akumulatora jest niski, to IONIQ Hybrid zwiększa obroty silnika, aby szybko podładować akumulator przed podjazdem pod górę. Dzięki temu silnik elektryczny może wspomagać silnik spalinowy podczas podjazdów – co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Jeśli akumulator jest w dostatecznym stopniu naładowany, IONIQ Hybrid zwiększa wykorzystanie silnika elektrycznego przed zjazdem, aby obniżyć zużycie paliwa. Energia elektryczna jest odzyskiwania podczas hamowania przy zjeżdżaniu w dół.
Ta funkcja analizuje informacje o trasie z systemu nawigacji, aby powiadamiać kierowcę o sytuacjach wymagających zmniejszenia prędkości. Może to być zmiana kierunku lub zjazd z autostrady. Symbol na wyświetlaczu i sygnał dźwiękowy informują, że należy zdjąć nogę z gazu. Służy to dalszemu obniżeniu zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego i minimalizowaniu wykorzystania hamulców.
System rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Możesz łatwo zmienić intensywność odzyskiwania energii hamowania za pomocą łopatek za kierownicą. Można wybrać jeden z czterech poziomów: zapewniają one różne poziomy hamowania i mocy ładowania. Im wyższy poziom, tym samochód mocniej zwalnia po puszczeniu pedału przyspieszenia.
IONIQ Hybrid jest wyposażony w łopatki pod kierownicą, które pełnią dwie funkcje. W trybie sportowym można zmieniać biegi ręcznie, co daje radość z jazdy. W trybie ECO służą do zmiany poziomu rekuperacji – to znaczy intensywności hamowania silnikiem elektrycznym po zdjęciu nogi z pedału gazu.