wczytuję ...
Kia Stinger nie miała sobie równych w plebiscycie The Best of Moto.pl. Tytuł Samochodu Roku 2018 zgarnęła głosami i jurorów i czytelników Moto.pl
Kia Stinger Samochodem Roku 2018 Moto.pl - to najważniejsza informacja po gali plebiscytu The Best of Moto.pl, która odbyła się w zeszłym tygodniu. Nagrodę główną w plebiscycie The Best of Moto.pl przyznało jury, w którego skład weszli eksperci redakcji Moto.pl (Tomasz Korniejew, Piotr Kozłowski, Filip Trusz) oraz osoby spoza wortalu, ale związane ze światem motoryzacji: Dagmara Kowalska – redaktorka Radia ChilliZet, Marcin Kasprzak – redaktor naczelny magazynu Logo, Maciej Pertyński – juror World Car of The Year, dziennikarz i vloger motoryzacyjny, oraz Maciej Ziemek znany dziennikarz i juror Car of The Year. Swojego zwycięzcę w kategorii głównej wytypowali także internauci. Ich zsumowane głosy oddane na stronie Moto.pl odpowiadały głosowi jednego jurora. W głosowaniu czytelników Kia Stinger dosłownie zmiażdżyła konkurentów.
„Stinger to pierwszy taki samochód koreańskiego producenta na europejskiej ziemi. Piękne gran turismo weszło na rynek z przytupem i rzuciło wyzwanie uznanym graczom, m.in. Audi A5 Sportback oraz BMW serii 4 Gran Coupe” – można było usłyszeć w uzasadnieniu jury podczas gali.
„Od pierwszego spotkania z tym modelem byłem wielkim fanem Kii Stinger – i tak jest do dziś. A sądząc po sukcesie, jaki ten dość niszowy przecież model odniósł na polskim rynku, nie trzeba nikomu tłumaczyć, że jest to znakomity samochód, imponujący nie tylko śmiałym – acz klasycznym – designem i wspaniałą techniką oraz świetnym prowadzeniem. W naszym konkursie to sukces tym większy, że stawka była oszałamiająco mocna – rywale na dwóch kolejnych miejscach należą przecież do najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek powstały, w pobitym polu pozostało też jedno z objawień ubiegłego roku, Alpine A110. Gratulacje!” – komentował Maciej Pertyński, juror WCOTY.
„Kia Stinger to imponujący debiut i zasłużony zwycięzca The Best of Moto.pl. Kia została Samochodem Roku 2018 choć miała naprawdę mocnych konkurentów - choćby Jaguara I-Pace'a i Volkswagena Touarega. Bardzo się cieszę, że w naszym plebiscycie nagrodą główną została wyróżniona Kia Stinger. Wprowadzając do sprzedaży Stingera, Kia zaskoczyła cały motoryzacyjny światek. Nie tylko tym, że zamiast zaprezentować pojazd elektryczny lub hybrydowy przewrotnie wmontowali pod maskę duży silnik benzynowy. Zaskoczyła także tym, jak duży postęp zrobił ten producent w zakresie konstrukcji układów jezdnych i napędowych. I chociażby za to warto było Stingera nagrodzić” - mówił Tomasz Korniejew, redaktor naczelny Moto.pl i przewodniczący jury.
Warto przypomnieć także w tym miejscu, że od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła wiele innych nagród i wyróżnień. Należą do nich między innymi:
- Premiera Motoryzacyjna Roku w plebiscycie „Auto Lider 2017”
- Tytuł „Samochód roku” Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya”
- Zwycięstwo w konkursie MotoAs Interii w kategorii „Moc”
- Zwycięstwo w konkursie Best Cars organizowanym przez magazyn „auto motor i sport” w kategorii samochodów klasy wyższej przystępnych cenowo
- Tytuł “Car of the Year” na Słowacji
- „Performance Car of the Year” w Wielkiej Brytanii
- EyesOn Design za doskonałość stylistyczną samochodu produkcyjnego
- Nagroda w konkursie „iF design 2018”
- Tytuł „Samochód roku” Wirtualnej Polski
- Tytuł „Red Dot: Best of the Best” w konkursie Red Dot Awards 2018
- Wygrana w klasie w badaniu J.D. Power
Liczy się pierwsze wrażenie - to prawda znana nie od dziś. Stinger z pewnością potrafi samą swoją obecnością przyćmić cale otoczenie, ale jednocześnie stanowi niezwykle dopracowany produkt. Produkt, który w bardzo krótkim czasie od swojej premiery został doceniony zarówno przez fachowców, jak i klientów.
W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie, który w 2018 roku wyniósł 2,4 procent.
- w 2018 roku klienci w Polsce odebrali 25.746 nowych samochodów marki Kia, o 2.391 egzemplarzy więcej niż przed rokiem
- za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który cieszy się ogromną popularnością, kompaktowy model marki Kia wyprzedził dotychczasowy bestseller – Sportage
- najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli marki Kia w Polsce należy do nowego miejskiego crossovera – Stonica, którego na drogi wyjechało 2.675 sztuk
- na świecie Kia Motors sprzedała w ubiegłym roku 2.812.200 samochodów – o 2,4 procent więcej niż w 2017 roku
- na rodzimym rynku Kia odnotowała wzrost sprzedaży o 1,9 procent (531.700 aut), a w pozostałych regionach – o 2,5 procent (2.280.500 samochodów)
Bez reklamowego szumu Kia wychodzi na lidera polskiego rynku pod względem liczby oferowanych modeli o napędzie alternatywnym, czyli hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Już w tej chwili w gamie ma cztery modele – Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o zaawansowanym napędzie alternatywnym znacznie się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że w tym roku udział pojazdów o napędzie alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy.
Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok jest bardzo bogaty i obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda – nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.
Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501.367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355.852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328.504 egzemplarze.
Wraz z opublikowaniem wyników sprzedaży na świecie za ubiegły rok Kia Motors ogłosiła, że jej celem w 2019 roku jest sprzedaż na poziomie 2,92 miliona samochodów.
Kia Motors zaprezentowała wczoraj w Los Angeles nowego elektrycznego Soula. Nowa generacja kompaktowego crossovera marki Kia odznacza się tak samo radosną i zaskakującą stylistyką, jak dwa wcześniejsze wcielenia Soula. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu nowej generacji użytkownicy nowej Kia Soul nie będą musieli zbyt często odwiedzać stacji ładowania.
- Debiut nowej generacji elektrycznej Kia Soul w Los Angeles przed rozpoczęciem sprzedaży w 2019 roku
- Port szybkiego ładowania prądem stałym (CCS) w standardzie
- Silnik elektryczny generuje 204 KM mocy i 395 Nm momentu obrotowego
- Akumulator o pojemności 64 kWh zapewnia zasięg większy niż kiedykolwiek wcześniej
- Sprzedaż elektrycznej Kia Soul w wersji europejskiej rozpocznie się już w pierwszej połowie 2019 roku
Nowa elektryczna Kia Soul jest wyposażona w najnowocześniejszy, chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh, który zapewnia autu znacznie większy zasięg w porównaniu z pierwszym elektrycznym Soulem. Większy zasięg przekłada się na mniejszą częstotliwość ładowania, a możliwość szybkiego ładowanie za pośrednictwem seryjnego portu ładowania prądem stałym (CCS) oznacza krótsze postoje na stacjach ładowania i możliwość szybkiego ładowania akumulatora.
Soul EV przechodzi obecnie homologację w celu potwierdzenia zasięgu po jednokrotnym naładowaniu akumulatora na 100 procent. Zasięg auta zostanie podany na początku 2019 roku.
Dynamika jazdy: jeszcze większa precyzja prowadzenia niż wcześniej
Z generacji na generację Soul EV zapewniał coraz wyższy komfort podróżowania i coraz lepsze właściwości jezdne. Teraz, z silnikiem o maksymalnej mocy wynoszącej 204 KM i wytwarzającym maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm (w porównaniu do 285 Nm w modelu poprzedniej generacji), samochód zapewnia osiągi na jeszcze lepszym poziomie. Dzięki zastosowaniu nowego, całkowicie niezależnego tylnego zawieszenia znacznie lepsze są również dynamika jazdy i precyzja prowadzenia. Nowy elektryczny Soul oferuje także wiele systemów asystujących kierowcy, aby jednocześnie zmaksymalizować wrażenia z jazdy i zminimalizować zużycie baterii. Do wyboru są cztery tryby jazdy – Eco, Comfort, Sport i Eco+, które automatycznie dostosowują pracę różnych podzespołów auta. W zależności od wybranego trybu jazdy zmienia się intensywność odzysku energii hamowania, sposób pracy układu klimatyzacji czy ogrzewania. Możliwe jest także ustawienie ograniczenia prędkości, aby kierowca mógł lepiej zarządzać wydajnością akumulatora w różnych trybach jazdy.
Kierowca, przy pomocy łopatek umieszczonych za kierownicą, może zmienić siłę hamowania elektrycznego Soula. Im wyższa jest siła hamownia rekuperacyjnego, tym wyższy jest odzysk energii kinetycznej, który przekłada się na dodatkowy zasięg. Kierowca może wybrać jeden z czterech poziomów hamowania (od 0 do 3), w zależności od preferowanej płynności jazdy i wydajności akumulatora. Układ hamulcowy wyposażony w odzysk energii ma także system „Brake and Hold”, który umożliwia używanie łopatek przy kierownicy w celu całkowitego zatrzymania samochodu podczas odzysku energii kinetycznej.
System hamowania rekuperacyjnego potrafi dostosować siłę hamowania do prędkości jazdy samochodu, który znajduje się przed Soulem EV, aby zapewnić bardziej płynną jazdę w trybie „żeglowania” szczególnie podczas stromego zjazdu.
System współpracuje z wyświetlaczem „Smart Eco Pedal Guide” na zestawie wskaźników, który w czasie rzeczywistym informuje kierowcę o zużyciu akumulatora na podstawie danych o położeniu pedału przyspieszenia.
Design elektrycznej Kia Soul
Nowy Soul – niezależnie od tego czy jest napędzany silnikiem spalinowym czy elektrycznym – zmienił się na zewnątrz i wewnątrz, ale jest wierny oryginałowi.
Soul EV ma nowe przednie i tylne zderzaki, które zapewniają lepszą aerodynamikę. Pełna osłona – w miejscu tradycyjnego wlotu powietrza do chłodnicy w wypadku wersji napędzanej silnikiem spalinowym ¬– obejmuje pokrywę, za którą mieści się wygodnie umieszczone gniazdo ładowania. Reflektory elektrycznego Soula wykonane w technologii LED tworzą całość z górną częścią przodu auta, co optycznie poszerza samochód i zapewnia mu solidny wygląd. Soul EV otrzymał światła przeciwmgielne zarezerwowane dla tego modelu, podobnie jak pięcioramienne, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
Nowoczesna technologia na potrzeby nowoczesnego samochodu
Soul EV jest wyposażony w długą listę zaawansowanych systemów, które zwiększają bezpieczeństwo oraz poprawiają wrażenia z jazdy i zapewniają komfort obsługi. W zależności od rynku, Soul EV będzie dostępny z pakietem zaawansowanych systemów asystujących oraz z długą listą wyposażenia seryjnego i opcjonalnego.
W kabinie uwagę zwracają przesuwana dźwignia typu „shift-by-wire” zmiany trybów pracy przekładni oraz kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala systemu multimedialnego zintegrowany z kamerą cofania i wskazówkami dotyczącymi parkowania. System multimedialny działa z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto i jest wyposażony w bezprzewodową łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu. System audio obejmuje sześć głośników, wejście USB i sterowanie na kierownicy.
W zakresie bezpieczeństwa, w zależności od rynku, samochód może być wyposażony w maksymalnie siedem poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe oraz kolanową po stronie kierowcy), a także w liczne systemy wspomagające prowadzenie samochodu – ABS, kontrolę trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności, kontrolę wspomagania ruszania pod górę, monitorowanie przestrzeni przed autem z funkcją rozpoznawania pieszych i kontrolę ciśnienia powietrza w oponach.
Nowy Soul będzie również dostępny z wieloma aktywnymi systemami bezpieczeństwa, które wspomagają kierowcę. Należą do nich systemy – ostrzegania o potencjalnym zderzeniu (FCW), zapobiegania kolizjom (FCA), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), asystent pasa ruchu (LKA), ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (DAW), aktywny tempomat z funkcją zatrzymania i ponownego ruszenia, ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek (BSW), ostrzegania przed kolizją podczas cofania i ostrzegania o odległości do przeszkody podczas cofania.
Specjalnie na potrzeby elektrycznego Soula zmodernizowano system „UVO” łączności z samochodem za pośrednictwem smartfona, który zapewnia kierowcy dostęp do informacji o stanie naładowania akumulatora, postępie procesu ładowania w czasie rzeczywistym i zdalnego planowania ładowania. Soul EV może powiadomić właściciela o próbie włamania do samochodu, automatycznie połączyć rozmowę ze służbami ratunkowymi i przekazać informację o pozycji samochodu za pomocą danych GPS. Dzięki transmisji „na żywo” pracownicy służb ratunkowych mogą komunikować się z pasażerami Soula. System „UVO” umożliwia zaplanowanie trasy na komputerze w domu i wygodne przesłanie jej do systemu nawigacyjnego Soula EV.
Nabywcy do wyboru mają dwa zestawy elementów ozdobnych* – Soul EV i Soul EV Designer Collection. Zestaw „Designer Collection” obejmuje dwukolorowe nadwozie (kolor Gravity Grey z platynowym złotym dachem, kolor Cherry Black z czerwonym dachem Inferno Red lub kolor Neptune Blue z czarnym dachem), a także elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne zintegrowane z kierunkowskazami oraz lakierowane na wysoki połysku w czarnym kolorze. Wewnątrz modele z zestawem „Designer Collection” są wyposażone w 10-głośnikowy system audio klasy premium marki Harman-Kardon z zewnętrznym wzmacniaczem, w bezprzewodową ładowarkę do telefonu i w automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Ponadto, do wyposażenia „Designer Collection” należą pokryta skórą kierownica, tapicerka siedzeń Sofino® i podgrzewane przednie fotele.
Produkcja w Korei, początek sprzedaży w Europie w 2019 roku
Nowy elektryczny Soul jest produkowany w fabryce Gwangju w Korei. Do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie samochód trafi w pierwszej połowie 2019 roku, a później zadebiutuje również na innych rynkach. Ceny zostaną ogłoszone bliżej terminu rozpoczęcia sprzedaży.
Uwaga:
* – wszystkie dane dotyczące wyposażenia Kia Soul odnoszą się do specyfikacji na rynek USA
Konkurs Car of the Year 2019 wkracza w końcową fazę. Poznaliśmy właśnie ''siódemkę'' aut, z których wybrany zostanie Samochód Roku 2019. Podobnie jak Kia Stinger w ubiegłym roku i Kia cee'd pierwszej generacji w edycji konkursu Car of the Year 2008 również w tym roku samochód marki Kia – nowy Ceed – awansował do finałowej siódemki najbardziej prestiżowego i najstarszego konkursu na najlepszy samochód w Europie.
- Od 2006 roku wyprodukowano ponad 1,3 miliona egzemplarzy Ceedów dwóch generacji
- Podobnie jak dwa poprzednie modele, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany w europejskim ośrodku marki Kia we Frankfurcie
- Nowy Ceed jest produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji w trzech wersjach nadwoziowych – hatchback, kombi i jako shooting brake o nazwie ProCeed
Konkurs Car of the Year 2019 wkracza w końcową fazę. Poznaliśmy właśnie ''siódemkę'' aut, z których wybrany zostanie Samochód Roku 2019. Podobnie jak Kia Stinger w ubiegłym roku i Kia cee'd pierwszej generacji w edycji konkursu Car of the Year 2008 również w tym roku samochód marki Kia – nowy Ceed – awansował do finałowej siódemki najbardziej prestiżowego i najstarszego konkursu na najlepszy samochód w Europie.
- Od 2006 roku wyprodukowano ponad 1,3 miliona egzemplarzy Ceedów dwóch generacji
- Podobnie jak dwa poprzednie modele, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany w europejskim ośrodku marki Kia we Frankfurcie
- Nowy Ceed jest produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji w trzech wersjach nadwoziowych – hatchback, kombi i jako shooting brake o nazwie ProCeed
Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany w europejskim ośrodku marki Kia, który znajduje się we Frankfurcie. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Wszystkie wersje nadwoziowe nowego Ceeda są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. W tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.
Tylko w ubiegłym roku na polskie drogi wyjechało 5.383 egzemplarzy Kia Ceed. To o ponad 20% więcej niż w 2016 roku, w którym zarejestrowano 4.467 Ceedów. W 2018 roku, od stycznia do października, zarejestrowano w Polsce 5.096 sztuk kompaktowego modelu marki Kia, czyli o 16 procent więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.
Nagroda Car of the Year przyznawana jest przez jury składające się z 60 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Wśród nich zasiada dwóch Polaków: Wojciech Sierpowski i Maciej Ziemek. Kilka miesięcy temu organizatorzy konkursu Samochód Roku 2019 ogłosili listę aut nominowanych. Wstępna lista liczyła 50 modeli. Początkowo jury wybrało 42 auta, by teraz ogłosić finalistów. Przed wyłonieniem finałowej „siódemki” członkowie jury mieli możliwość dokładnego testowania aut: najpierw każdego z osobna, po czym wspólnie wszystkich kandydatów. Testy odbywały się na różnych nawierzchniach i przy różnych prędkościach, co pozwoliło na uzyskanie jak najobszerniejszej wiedzy o pojazdach. Oceniając poszczególne auta jury brało pod uwagę szereg czynników, takich jak jakość wykonania, bezpieczeństwo, koszty eksploatacji czy własności jezdne.
Oprócz Kia Ceed w gronie finalistów do tytułu Car of the Year 2019 znalazły się Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz klasy A i Peugeot 508. Wyniki końcowego głosowania zostaną ogłoszone 4 marca 2019 r., w przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie. Wtedy dowiemy się, który model otrzyma tytuł Car of the Year 2019.
Pierwsze egzemplarze nowej Kia ProCeed zjechały wczoraj z taśmy produkcyjnej w zakładach Kia Motors Slovakia w Żylinie. Nowy ProCeed, oferowany wyłącznie jako pięciodrzwiowy shooting brake, łączy odważny design samochodu w stylu coupé z przestronnością wnętrza i wszechstronnością kombi. Bagażnik o pojemności wynoszącej aż 594 litry oferuje więcej przestrzeni na bagaż niż w wielu tradycyjnych kompaktowych kombi, a nawet w autach o klasę większych.
- Nowa Kia ProCeed została zaprojektowana i skonstruowana w Europie i będzie produkowana wyłącznie w zakładach Kia Motors na Słowacji
- ProCeed trzeciej generacji będzie oferowany jedynie w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia – jako usportowiony GT Line i dynamiczny GT z silnikiem o mocy 204 KM
- W wersji produkcyjnej samochód debiutował na początku października podczas salonu samochodowego w Paryżu
- Nowy model marki Kia będzie oferowany wyłącznie na rynkach Starego Kontynentu i pojawi się w sprzedaży w Polsce już w styczniu 2019 roku
Dae Sik Kim, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Motors Slovakia, powiedział – „Rozpoczęcie produkcji nowej Kia ProCeed jest zwieńczeniem ciężkiej pracy, którą rozpoczęliśmy rok temu w związku z planowanym wprowadzeniem do produkcji tego modelu. Jednocześnie w fabryce w Żylinie trwała produkcja nowego Ceeda w wersji hatchback i kombi oraz Sportage po liftingu. Udało nam się wprowadzić do produkcji nową technologię selektywnej redukcji katalitycznej, dzięki której nasze jednostki napędowe zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne emitują zdecydowanie mniej szkodliwych substancji i spełniają wymagania najnowszej normy emisji spalin Euro 6d TEMP”.
Nowy ProCeed odziedziczył nazwę po trzydrzwiowej Kia pro_cee'd, która również była produkowana na Słowacji. Z taśm produkcyjnych zakładów w Żylinie zjechało ponad 190.000 egzemplarzy tego modelu pierwszej i drugiej generacji. Nowa Kia ProCeed została zaprojektowana w Europejskim Centrum Designu Kia we Frankfurcie nad Menem pod kierownictwem Gregory Guillaume'a, szefa stylistów Kia w Europie i Petera Schreyera, odpowiedzialnego za design samochodów marki Kia na świecie. Zadaniem stylistów było stworzenie pro_cee'da na nowo. Tak, aby zapewnić mu tę samą dynamiczną sylwetkę, mimo zmiany nadwozia z trzydrzwiowego hatchbacka na pięciodrzwiowy shooting brake. Roman Kralovansky, szef produkcji w Kia Motors Slovakia, powiedział – „Przygotowania do produkcji seryjnej ProCeeda rozpoczęły się już pod koniec 2017 roku, począwszy od zmian w technologii produkcji i przekonfigurowania linii produkcyjnej. Rozpoczęcie produkcji poprzedziły liczne szkolenia dla pracowników w Centrum Badawczo-Rozwojowym marki Kia w Korei Południowej, a także w Żylinie. Wdrożenie do produkcji zupełnie nowego rodzaju nadwozia było sporym wyzwaniem z punktu widzenia ujednolicenia procesu produkcyjnego. Poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem bardzo dobrze, ale wymagało to przeorganizowania wielu procesów na linii produkcyjnej. Dzięki temu zdobyliśmy nowe, cenne doświadczenie”.
Ponad 300 pracowników odbyło szkolenie w głównym Centrum Badawczo-Rozwojowym marki Kia w Namyang w Korei Południowej, co przełożyło się później na bezproblemowe rozpoczęcie produkcji seryjnej Ceeda nowej generacji. W szkoleniu brali udział głównie operatorzy z warsztatu montażowego oraz pracownicy działu jakości i kilku innych działów. Szkolenie w Korei dotyczyło umiejętności wczesnego wykrywania wszelkich defektów i problemów, które mogą pojawić się podczas seryjnej produkcji nowego modelu. Na początku 2018 roku, przed rozpoczęciem produkcji seryjnej nowego ProCeeda, niemal 70 operatorów wzięło udział w kolejnym etapie szkolenia.
W 2018 roku Kia Motors Slovakia będzie kontynuowała rozwój zakładu produkcyjnego w Żylinie i zainwestuje w niego 200 milionów euro. Oprócz planowanego wprowadzenia do produkcji nowych modeli, w sierpniu tego roku Kia Motors Slovakia otworzyła nowe centrum medyczne wyposażone w nowoczesny sprzęt, aby zapobiegać urazom przy pracy lub skutecznie leczyć je od pierwszego momentu.
Już w chwili rozpoczęcia sprzedaży na początku 2019 roku nowa Kia ProCeed będzie dostępna z szeroką gamą jednostek napędowych do wyboru. W modelach GT Line będą oferowane silniki benzynowe 1.0 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem, osiągający maksymalną moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm) i 1.4 T-GDi generujący maksymalną moc 140 KM. W ofercie będzie również nowy, ekonomiczny silnik wysokoprężny „Smartstream” o pojemności 1,6 litra i maksymalnej mocy 136 KM. To pierwszy silnik Diesla z rodziny „Smartstream” i jednocześnie najczystsza kiedykolwiek oferowana wysokoprężna jednostka napędowa marki Kia. ProCeed GT – napędzany tym samym 1,6-litrowym silnikiem T-GDi, co nowy Ceed GT – dysponuje maksymalną mocą wynoszącą 204 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 265 Nm. To najmocniejszy silnik w ofercie Ceeda i ProCeeda. Po raz pierwszy ProCeed GT i Ceed GT będą dostępne z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach produkcji Kia.
Hyundai zaprojektował nowego Hyundaia Tucson w oparciu o najnowocześniejsze trendy stylistyczne i zaawansowane technologie. Wyposażyliśmy Tucsona w systemem kamer 360°, inteligentny tempomat oraz nagłośnienie klasy premium, aby maksymalnie zwiększyć Twoją wygodę i komfort jazdy.
Nowy Tucson zachwyca nowoczesną stylistyką. Projekt nowego Tucsona podąża za najnowszymi trendami, zachowując idealną równowagę pomiędzy estetyką a funkcjonalnością. Nowy, kaskadowy grill Nowego Hyundaia Tucson dominuje nad przeprojektowanym przednim zderzakiem a mocny, wyrazisty tył wieńczy elegancką i wyróżniającą się sylwetkę auta.
Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i z funkcjonalnością kombi. Sprzedaż auta wyłącznie w Europie rozpocznie się na przełomie roku.
- Kia o nadwoziu shooting brake nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept
- Prawdziwie europejskie auto – zaprojektowane, testowane i produkowane w Europie
- Bagażnik o pojemności aż 594 litry w samochodzie o nadwoziu zbliżonym do coupé
- Gama silników obejmuje mocną jednostkę napędową 1.6 T-GDi dla wersji GT oraz 3 silniki do wyboru dla modeli GT Line
- ProCeed będzie produkowany w fabryce na Słowacji i oferowany z 7-letnią gwarancją
- Do sprzedaży auto trafi na przełomie roku
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla marki Kia. Ten piękny shooting brake oferuje wyjątkowe połączenie wzornictwa, przestronności wnętrza i funkcjonalności, co stanowi niepowtarzalną propozycję w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Auto zostało zaprojektowane dla europejskich kierowców i było testowane na europejskich drogach. Samochód będzie produkowany w Europie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji i zaoferuje nabywcom unikalną 7-letnią gwarancję lub do przebiegu aż 150.000 kilometrów".
Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.
Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed będzie dostępna wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.
Emilio Herrera dodał: „W ramach powiększonej rodziny modeli Ceed, ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia na europejskim rynku. Od 2006 roku nabywców znalazło ponad 1,3 miliona aut z Ceedem w nazwie, co – razem ze Sportage – czyni ten model jednym z naszych najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. ProCeed zwiększa atrakcyjność modelu Ceed jeszcze bardziej”.
Produkcja shooting brake’a ProCeed rozpocznie się w listopadzie. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano już na przełomie roku. Podobnie jak pozostałe modele, również ProCeed standardowo będzie objęty wyjątkową na rynku 7-letnią gwarancją lub do przebiegu aż 150.000 kilometrów.
Design nadwozia
Wyjątkowa sylwetka typu shooting brake
Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee'da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Świetny design ProCeed udanie łączy z funkcjonalnością. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, bagażnik ProCeeda ma imponującą pojemność.
Emilio Herrera powiedział: „ProCeed przenosi rodzinę modeli Ceed w nowy, inny wymiar. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy dwa przeciwstawne światy”.
ProCeed został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie nad Menem, pod kierownictwem Gregory'ego Guillaume'a, szefa centrum designu w Europie i Petera Schreyera, głównego stylisty Kia Motors.
Gregory Guillaume powiedział: „Popularność trzydrzwiowych hatchbacków maleje z roku na rok. Trudno było sobie jednak wyobrazić koniec tak udanego modelu, jak pro_cee'd. I koniec tak dobrej nazwy, która jest czymś więcej niż tylko nazwą modelu. W nazwie pro_cee'd kumulują się wszystkie wartości Kia – m.in. młodzieńczy dynamizm i emocjonalny design”.
Guillaume dodał: „Musieliśmy pro_cee'da wymyślić na nowo, aby wszystko z czym wiąże się ta nazwa nie odeszło w niepamięć. Od początku wiedzieliśmy, że musi to być model, który będzie znajdował się na szczycie obecnej rodziny modeli Ceed. Aby tak się stało, musiał to być model, który będzie natychmiast rozpoznawalny jako najbardziej zaawansowany pod każdym względem w gamie Ceeda. I taki właśnie jest zupełnie nowy ProCeed”.
ProCeed będzie dostępny wyłącznie w najlepiej wyposażonej wersji GT Line i jako najwyższy model w gamie samochodów marki Kia, czyli GT. Niski, szeroki i o opływowej sylwetce – proporcje nadwozia ProCeeda różnią się od proporcji pozostałych Ceedów. Z pięciodrzwiowym modelem Ceeda shooting brake dzieli jedynie pokrywę silnika i przednie błotniki, pozostałe elementy karoserii są nowe. Mimo to w nadwoziu ProCeeda łatwo wskazać wiele detali stylistycznych, które są charakterystyczne dla designu marki Kia, ze stylistyką przedniej części nadwozia na czele. Grill w postaci tygrysiego nosa, szeroki dolny wlot powietrza, zdecydowane przetłoczenia z boku karoserii – to tylko niektóre z elementów współczesnego designu Kia.
Podobnie jak w przypadku Ceeda, przód ProCeeda jest opracowany w oparciu o precyzyjnie prowadzone poziome linie, z seryjnymi diodami LED typu „Ice Cube” do jazdy dziennej, którymi ProCeed nawiązuje do wcześniejszych modeli Kia z serii GT Line i GT. Nowy model zachowuje tę samą szerokość nadwozia jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, która wynosi 1800 mm, ale ma unikalny design przedniego zderzaka.
Z profilu ProCeed nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczną linię dachu, która bardzo płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda nie tylko na tle rodzeństwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod kątem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupé i jest odchylona od pionu pod kątem 64,2°.
Przy długości nadwozia wynoszącej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis (885 mm). Pod względem wysokości kombi góruje nad shooting brake’iem o 43 mm. Wysokość ProCeeda wynosi 1.422 mm. Prześwit ProCeeda jest mniejszy o 5 mm niż w kombi i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynoszący 2.650 mm.
Tylna część nadwozia całkowicie różni się od nadwozi pozostałych modeli w gamie Ceed i nawiązuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W połączeniu z mniejszą wysokością auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportową sylwetkę, którą podkreśla podwójna końcówka układu wydechowego, jak w modelach GT Line i GT. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd.
Nowy ProCeed będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18.
Design wnętrza i funkcjonalność
ProCeed oferuje przestronność i funkcjonalność kombi w nadwoziu typu shooting brake
Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozostałych modeli z rodziny Ceed. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa oraz sporo elementów, które imitują metal. Poziomy układ deski rozdzielczej pozostał niezmieniony.
7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.
Wnętrze ProCeeda różni się od kabin pozostałych modeli z rodziny Ceed szeregiem detali, których zadaniem jest wprowadzenie do niego bardziej sportowej atmosfery. Szarą podsufitkę zastąpiono czarną, na progach pojawiły się metalizowane listwy. Spłaszczona u dołu kierownica należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak łopatki ze stopu metali lekkich przy kierownicy w modelach wyposażonych w przekładnię dwusprzęgłową.
ProCeed jest dostępny z różnymi przednimi siedzeniami do wyboru, w zależności od specyfikacji. Standardowo na każdych jest wyszyte logo „GT”. Topowy model, czyli ProCeed GT, jest wyposażony w nowe sportowe fotele z mocniejszym bocznym podparciem pleców i ud. Obszyte czarną skórą i zamszem siedzenia wersji GT mają czerwone szwy. Klienci, którzy wybiorą wersję GT Line, również mogą zamówić fotele w stylu tych z wersji GT. Jedyna widoczna różnica między opcjonalnymi fotelami do wersji GT Line a seryjnymi w modelu GT, to kolor szwów – szary zamiast czerwonego.
Płyta podłogowa, na której skonstruowano ProCeeda, zapewnia dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki temu, że pasażerowie z tyłu siedzą nieco niżej niż w pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi, mają podobną ilość miejsca na nogi i nad głową mimo niższej wysokości nadwozia i bardziej opadającego dachu ProCeeda.
Shooting brake marki Kia dysponuje bagażnikiem o pojemności większej niż w wielu typowych kombi segmentu C, a nawet niektórych kombi klasy średniej. Pojemność przedziału bagażowego wynosi 594 litry (wg VDA), czyli jest o 50% większa niż pojemność bagażnika pięciodrzwiowego Ceeda. Nisko przebiegająca dolna krawędź bagażnika w połączeniu z mniejszym prześwitem ProCeeda sprawiają, że załadunek i rozładunek auta jest bardzo łatwy.
Po złożeniu siedzeń podłoga bagażnika jest płaska. W schowku pod podłogą bagażnika można schować mniejsze przedmioty, bagażnik wyposażono w uchwyty do zawieszenia toreb. ProCeeda można wyposażyć w pokrywę bagażnika Smart Power Tailgate, która otwiera się automatycznie po wykryciu kluczyka w pobliżu tylnego zderzaka. W bagażniku znajduje się system szyn podłogowych, które ułatwiają zabezpieczenie większych przedmiotów.
Komfort jazdy i precyzja prowadzenia
Układ jezdny ProCeeda doskonalono w Europie na drogach wszystkich rodzajów
ProCeed został zaprojektowany wyłącznie dla europejskich klientów i był testowany na wszystkich rodzajach dróg, które są spotykane w Europie – od autostrad bez ograniczenia prędkości w Niemczech, przez bardzo kręte drogi w Alpach, aż po zatłoczone centra europejskich metropolii. ProCeeda konstruowano z założeniem, że doskonale ma się sprawdzić w każdych warunkach drogowych. Dlatego auto zapewnia jeszcze większą dynamikę jazdy i komfort podróżowania niż wcześniejsze generacje Ceeda.
Każda wersja silnikowa Kia ProCeed jest wyposażona w niezależne zawieszenie wszystkich kół, przeciwstawiając się w ten sposób trendowi wyznaczonemu przez konkurencyjne modele kompaktowych samochodów rodzinnych, w wypadku których za bardziej zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie trzeba sporo dopłacić.
ProCeed – wyposażony w ten sam rodzaj zawieszenia, jak Ceed i Ceed kombi – oferuje wyjątkowy kompromis między komfortem podróżowania a precyzją prowadzenia w porównaniu z rodzeństwem. ProCeed odznacza się natychmiastowymi reakcjami na komendy wydawane kierownicą, bardzo zwinnie pokonuje zakręty i zachowuje dużą stabilność nadwozia także podczas jazdy z dużą prędkością.
Zawieszenie ProCeeda – zarówno modelu GT Line, jak i GT– jest o 5 mm niższe niż Ceeda w wersjach hatchback i kombi. Charakterystykę sprężyn i amortyzatorów dostosowano do zwiększonych wymiarów nadwozia typu shooting brake i większego zwisu z tyłu. Za tuning zawieszenia ProCeeda odpowiadał zespół inżynierów, którego prace nadzorował Albert Biermann, szef Hyundai-Kia Vehicle Test & High-Performance Development. Tuning układu zawieszenia trwał dodatkowe sześć miesięcy ponad typowe testy zaplanowane dla ProCeeda. Ich celem było osiągnięcie większej zwinności auta na zakrętach oraz poprawa trakcji i szybkości reakcji układu kierowniczego. Efekt jest taki, że ProCeed GT potrafi pokonywać zakręty szybciej niż hot-hatche z mocniejszymi silnikami. Jednocześnie, ProCeed zachował komfort jazdy typowy dla samochodów klasy „gran turismo”, którym mogą pochwalić się wszystkie modele marki Kia spod znaku GT.
Seryjne systemy elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i zarządzanie stabilnością samochodu (VSM) zostały skalibrowane specjalnie na potrzeby ProCeeda. Podobnie jak układ Torque Vectoring, który wykorzystuje hamulce, aby w czasie jazdy przez zakręty ograniczyć tendencję samochodu do podsterowności poprzez przyhamowanie wewnętrznych kół. Elektroniczne systemy sprawiają, że ProCeed jest przyjemniejszy w prowadzeniu i bardziej przewidywalny nie tylko podczas jazdy górskimi serpentynami, na których został opracowany.
Jednostki napędowe
Do napędu shooting brake’a Kia oferuje wyłącznie silniki turbodoładowane
Gama jednostek napędowych ProCeeda składa się wyłącznie z turbodoładowanych silników, które zapewniają doskonałe przyspieszenie i znakomitą elastyczność dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim zakresie obrotów.
ProCeed w wersji GT Line jest dostępny z trzema silnikami do wyboru. Gama silników benzynowych obejmuje popularną jednostkę napędową 1.0 T-GDi (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która generuje maksymalną moc wynoszącą 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. Najmocniejszym silnikiem oferowanym do wersji GT Line jest nowy, 1,4-litrowy T-GDi z rodziny „Kappa”, który osiąga 140 KM. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej – od 1.500 do 3.200 obr./min., co znakomicie sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Obydwie jednostki napędowe T-GDi – 1,0 l i 1,4 l – są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu ProCeed z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6d TEMP. Seryjnie obydwa silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Jednostka napędowa 1.4 T-GDi jest oferowana również w połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Do ProCeeda Kia oferuje także nowy silnik wysokoprężny „Smartstream” o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail. Jednostka napędowa „Smartstream” w lepszym stopniu niż dotychczasowe silniki Diesla wykorzystuje energię spalania oleju napędowego. Dzięki temu lepsze osiągi silnika idą w parze z mniejszą emisją szkodliwych substancji i dwutlenku węgla. Nowy silnik „Smartstream” ma zoptymalizowaną konstrukcję pod względem rozmiaru i masy elementów oraz poprawiony przebieg procesu spalania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i poprawę osiągów auta. Nowy 1,6-litrowy silnik CRDi w Ceedzie i ProCeedzie jest pierwszą jednostką napędową typu „Smartstream” produkcji Kia i najczystszym silnikiem diesla w historii firmy.
Silnik „Smartstream” o pojemności 1,6 litra osiąga maksymalną moc wynoszącą 136 KM i może współpracować zarówno z 6-biegową przekładnią mechaniczną, jak i 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową. W połączeniu z pierwszą generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, z drugą – 320 Nm. Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa CRDi jest wyposażona w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction), który znacznie zmniejsza emisję spalin, dzięki czemu silnik ten już dzisiaj przewyższa wymagania określone w normie Euro 6d TEMP.
Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla produkcji Kia.
ProCeed GT jest napędzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDi, identyczny z tym, który służy do napędu nowego Ceeda GT. Maksymalna moc tej jednostki napędowej wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy – 265 Nm. To najmocniejszy silnik w gamie jednostek napędowych ProCeeda. Nowe – ProCeed GT i Ceed GT po raz pierwszy są oferowane z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach, która może pracować w trybie automatycznej lub ręcznej zmiany biegów. W tym drugim wypadku kierowca może korzystać z łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich. Oficjalne dane dotyczące osiągów zostaną opublikowane po zakończeniu procesu homologacji.
Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy i komfort obsługi
Innowacje, które ułatwiają życie oraz poprawiają komfort obsługi i bezpieczeństwo
Podobnie jak Ceed, również ProCeed oferuje szeroką gamę innowacyjnych systemów, które sprawiają, że jego użytkowanie jest łatwe, a podróżowanie – wygodniejsze i bezpieczniejsze.
System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej, do wyboru, 7 lub 8 cali. Wyświetlacz 7-calowy jest oferowany wyłącznie w zestawie ze sprzętem audio, 8-calowy – ze sprzętem audio oraz z nawigacją z usługami Kia Connected dostarczanymi przez TomTom®. System multimedialny umożliwia integrację smartfonów z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android w wersji 5.0 Lollipop i nowszych).
Jako opcja jest dostępny system audio JBL Premium z technologią odtwarzania muzyki Clari-Fi.
W modelach wyposażonych w siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową kierowcy mają do dyspozycji system wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, który umożliwia dostosowanie parametrów pracy układu napędowego do stylu jazdy. W trybie „Normal” układ napędowy pracuje optymalnie z punktu widzenia kompromisu między osiągami i zużyciem paliwa. W trybie „Sport” szybsze są reakcje silnika na gaz, a czas zmiany przełożeń – krótszy. Siła wspomagania układu kierowniczego jest mniejsza, aby lepsze było poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. W celu uzyskania maksymalnego przyspieszenia możliwe jest wykorzystanie pełnego zakresu prędkości obrotowej silnika i zmiana biegów wtedy, gdy silnik uzyskuje maksymalną moc.
Oprócz sześciu poduszek powietrznych do wyposażenia seryjnego z zakresu bezpieczeństwa należą zaawansowane systemy asystujące, które pozwalają podróżować bardziej komfortowo i zmniejszają ryzyko kolizji. Standardowo ProCeed będzie wyposażony w systemy – High Beam Assist (asystent zmiany świateł), Driver Attention Warning (czujnik zmęczenia kierowcy), Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist (system utrzymywania auta na pasie ruchu z funkcją awaryjnego hamowania).
ProCeed jest także dostępny z systemem Lane Following Assist (asystent jazdy w korku). System monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System automatycznie kontroluje przyspieszanie i hamowanie oraz kieruje autem, wykorzystując w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymać bezpieczną odległość do poprzedzającego pojazdu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.
Do ProCeeda Kia oferuje również systemy Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go (aktywny tempomat z funkcją Stop & Go), Blind Spot Collision Warning (system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek), Rear Cross-Traffic Collision Warning (system ostrzegania przed kolizją podczas cofania), Smart Parking Assist (system wspomagania parkowania) oraz Forward Collision-Avoidance Assist (system rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy).
Każdy ProCeed jest standardowo wyposażony w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilność auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując zachowanie samochodu – gdy stwierdzi utratę przyczepności jednego z kół – za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC).
Nowa Kia e-Niro zaoferuje nabywcom zasięg do 485 kilometrów* na jednym ładowaniu baterii. Pierwszy w pełni elektryczny crossover marki Kia w europejskiej specyfikacji ma swój debiut podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.
- duży zasięg na jednym ładowaniu baterii nowa Kia e-Niro zawdzięcza litowo-jonowemu akumulatorowi o pojemności 64 kWh
- homologowany zasięg podczas jazdy miejskiej wynosi aż 615 km
- ze standardowym akumulatorem o pojemności 39,2 kWh zasięg e-Niro w cyklu mieszanym to 312 kilometrów
- samochód o zerowej emisji szkodliwych substancji łączy zalety auta z napędem elektrycznym z funkcjonalnością i przestronnością crossovera
- w e-Niro debiutują innowacyjne technologie do odzyskiwania energii elektrycznej
- od 2016 roku Kia sprzedała na świecie 200.000 sztuk Niro, z czego 65.000 w Europie
- Sprzedaż Kia e-Niro rozpocznie się na wybranych rynkach w Europie na przełomie roku
Europejska homologacja według normy WLTP potwierdziła, że zasięg e-Niro – zasilanego przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh – wynosi w cyklu mieszanym 485 km. Według tej samej normy e-Niro w cyklu miejskim przejedzie do 615 km, czyli więcej niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym pod maską. Po podłączeniu e-Niro do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW potrzeba tylko 54 minuty, aby akumulator o pojemności 64 kWh naładować w 80 procentach. e-Niro ze standardowym akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh również zostało poddane homologacji. Zasięg auta z mniejszym akumulatorem, po naładowaniu go do pełna, wynosi 312 km w cyklu mieszanym według normy WLTP.
Kia e-Niro będzie jednym z najbardziej wydajnych aut elektrycznych dostępnych na rynku. Nowa Kia e-Niro wykorzystuje podzespoły hybrydowego Niro, którego Kia sprzedała na świecie już ponad 200.000 egzemplarzy. Po drogach Europy jeździ ponad 65.000 hybrydowych crossoverów marki Kia.
Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm, dzięki czemu e-Niro potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Standardowy akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak większa jednostka napędowa i zapewnia e-Niro przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy. Podobnie jak w wypadku Niro w wersji hybrydowej oraz Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in, e-Niro ma napęd na przednie koła.
Kia wyposażyła e-Niro w szereg technologii zwiększających wydajność akumulatora i poprawiających zasięg samochodu, w tym w odzysk energii hamowania, w podpowiedzi nawigacji zależne od ukształtowania terenu na trasie przejazdu (CGC - asystent pokonywania zakrętów) i w podpowiedzi dotyczące stylu jazdy uwzględniające sytuację na trasie (PEC -asystent zarządzania energią w oparciu o przewidywany profil trasy). Technologie te umożliwiają kierowcom ładowanie akumulatora podczas podróży i maksymalizowanie zasięgu auta w czasie jazdy bez obciążenia lub podczas hamowania. Systemy CGC i PEC współpracują z nawigacją oraz uwzględniają zbliżające się zakręty i zmiany w topografii terenu. Dzięki podpowiedziom dotyczącym stylu jazdy, kierowca wie, kiedy może podróżować samochodem w trybie żeglowania, aby w ten sposób odzyskać dodatkową porcję energii.
Design inspirowany stylistyką modelu studyjnego Niro EV
Zaprojektowane w centrach designu Kia w Kalifornii w USA i w Namyang w Korei, Niro EV łączy funkcjonalność i atrakcyjny wygląd crossovera z eleganckim, aerodynamicznie stylizowanym nadwoziem o delikatnie profilowanych powierzchniach. Niro EV różni się licznymi detalami od wersji hybrydowej i hybrydy typu plug-in. Inspiracją dla stylistów był model studyjny Niro EV Concept zaprezentowany podczas tegorocznych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas. Wygląd zewnętrzny Niro EV opiera się na koncepcji „Clean and High-tech”. W opływowym „grillu” w kształcie tygrysiego nosa znajduje się port ładowania oraz logo Niro. Przeprojektowane wloty powietrza i nowe diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z jasnoniebieskim podświetleniem, co sprawia, że Niro EV wyróżnia się jeszcze bardziej.
Elegancki profil auta podkreślają smukła linia poniżej okien, zwężane tylne szyby i wyraźnie zaznaczone błotniki z dużymi nadkolami, w których mieszczą się nowe pięcioramienne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z dwubarwnym wykończeniem.
Z tyłu, zmodyfikowany zderzak ma niebieskie podświetlenie podobne do tego, które znajduje się z przodu samochodu. Nowe tylne światła LED sprawiają, że Niro EV łatwo rozpoznać.
Nowoczesne wnętrze i systemy zarezerwowane dla aut elektrycznych
Kabina Niro EV łączy nowoczesny design oraz zapewnia sporo miejsca i wygodną podróż. Wnętrze auta różni się od wnętrz pozostałych odmian Niro licznymi detalami. Deska rozdzielcza ma nowe jasnoniebieskie wykończenie, które kolorem nawiązuje do koloru podświetlenia na zewnątrz auta. Konsola środkowa została uproszczona, aby pomieścić pokrętło do wyboru trybu jazdy. To pierwsze tego typu rozwiązanie w samochodach marki Kia.
Nowe nastrojowe oświetlenie obejmuje zarówno konsolę środkową, jak i pokrętło zmiany trybu jazdy. Do wyboru jest jeden z sześciu kolorów – biały, szary, brązowy, czerwony, zielony i niebieski. Nowe elementy wykończenia w kolorze czarnym i niebieskim lakierowane na wysoki połysk znajdują się również na drzwiach.
7-calowy ekran dotykowy umieszczony w centralnym miejscu deski rozdzielczej oferuje dostęp do nowych funkcji związanych z elektrycznym układem napędowym. Nowy system multimedialno-nawigacyjny umożliwia zlokalizowanie najbliższych punktów ładowania oraz monitorowanie poziomu naładowania akumulatora i zasięgu samochodu. Zestaw wskaźników, który tworzy kolejny 7-calowy kolorowy wyświetlacz LCD, jest unikalny dla Niro EV i umożliwia kierowcy łatwe sprawdzanie informacji dotyczących elektrycznego układu napędowego.
Przeprojektowana konsola środkowa zapewnia więcej miejsca na mniejsze elementy – w tym na bezprzewodową ładowarkę smartfonów. W górnej części deski rozdzielczej znajduje się kontrolka, która informuje czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany po podłączeniu do zasilania. Dzięki temu szybko można sprawdzić stan naładowania akumulatora nawet bez wchodzenia do samochodu.
Kia Niro po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2016 roku. Jej nowa platforma została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu różnych zaawansowanych układów napędowych. Nadwozie Niro EV ma szerokość 1805 mm i wysokość 1560 mm, co zapewnia dużą przestronność kabiny. Rozstaw osi wynoszący 2700 mm gwarantuje dużo miejsca na nogi wszystkim pasażerom. Długość nadwozia wynosi 4375 mm. Bagażnik Niro EV ma pojemność 451 litrów (wg VDA), czyli jest większy niż w wielu innych samochodach elektrycznych czy hybrydach typu plug-in.
Zaawansowane systemy asystujące dla poprawy komfortu obsługi i bezpieczeństwa
Niro EV oferuje szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, aby zmniejszyć ryzyko kolizji i zminimalizować jaj skutki.
Aktywne systemy bezpieczeństwa obejmują, między innymi, system ostrzegania przed kolizją z funkcją unikania kolizji (system Forward Collision Warning z funkcją Forward Collision-Avoidance Assist), aktywny tempomat z funkcją zatrzymania i ruszania (Smart Cruise Control z funkcją Intelligent Stop & Go) oraz system utrzymywania auta na wybranym pasie ruchu (Lane Following Assist). Ten ostatni system zapewnia Niro EV drugi poziom jazdy autonomicznej. Samochód monitoruje pojazdy, które znajdują się przed nim i rozpoznaje oznakowanie dróg, aby utrzymać się na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System steruje przyspieszeniem, hamowaniem i prowadzi Niro EV w zależności od zachowania pojazdów, które znajdują się przed nim. Aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego auta, Niro EV wykorzystuje czujniki. Funkcja Lane Following Assist działa w zakresie od 0 do 130 km/h.
Kia e-Niro standardowo będzie objęta 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 kilometrów), która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.
* – zasięg obliczony zgodnie z procedurą testową WLTP
Nowa Kia Ceed GT jest znacznie bardziej dopracowana i jeździ jeszcze lepiej niż jej poprzedniczka. Auto, podobnie jak nowy ProCeed GT, zostało zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.
- Ceed GT został zaprojektowany i jest produkowany w Europie
- Turbodoładowany 1,6-litrowy silnik T-GDi generuje 204 KM i 265 Nm
- Ceed GT po raz pierwszy jest oferowany z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią; seryjnie auto jest wyposażone w sześciobiegową przekładnię mechaniczną
- Układy – kierowniczy i zawieszenia dostrajano podczas testów, które trwały 6 miesięcy
- Zawieszenie i elektroniczne systemy wspomagające skalibrowano dla modelu GT
- Zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie Ceed GT mocno różni się od pozostałych wersji
- Ceed GT będzie dostępny wyłącznie w Europie i z 7-letnią gwarancją (lub do 150.000 kilometrów) już od pierwszego kwartału 2019 roku
Pierwsze – cee’d GT i pro_cee’d GT debiutowały w 2013 roku i rozpoczęły historię usportowionych kompaktów marki Kia. Nowy Ceed GT podąża ich śladem, ale wszystkiego oferuje więcej niż jego poprzednicy – jeszcze lepszą precyzję prowadzenia, jeszcze lepsze osiągi, za które odpowiada mocny, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra oraz jeszcze więcej systemów asystujących kierowcy i poprawiających komfort obsługi.
Po raz pierwszy w wypadku kompaktowego modelu marki Kia, nowego Ceeda GT będzie można zamówić z opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach zamiast standardowej sześciobiegowej przekładni mechanicznej.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Nasze pierwsze modele GT były ważne dla marki, bo dały początek mocnym i dynamicznym autom, które udowodniły, że istnieje popyt na tego typu samochody marki Kia. Cee'd GT i pro_cee'd GT przyspieszyły pojawienie się nie tylko Optimy GT, ale również Stingera i wprowadziły sportowy, dynamiczny design, który stał się inspiracją do opracowania wersji GT Line w całej naszej gamie”.
„Nowy Ceed GT zajmuje wyjątkową pozycję w segmencie samochodów kompaktowych. Nie tylko dzięki nadzwyczajnym osiągom i znakomitym właściwościom jezdnym świetnie wpisuje się w potrzeby i oczekiwania europejskich nabywców.”
Nowe – Ceed GT i ProCeed GT wejdą do produkcji w listopadzie tego roku i będą wytwarzane w fabryce Kia w Żylinie na Słowacji obok Ceeda i Ceeda kombi, których produkcja rozpoczęła się w drugim kwartale 2018 roku.
Nowe wersje Kia Ceed będą oferowane wyłącznie dla nabywców w Europie, ich sprzedaż rozpocznie się w pierwszym kwartale 2019 roku. Ceed GT standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją (lub do 150.000 kilometrów), wyjątkową w branży motoryzacyjnej.
Design nadwozia
Nowe detale i standardowe 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
Ceed GT charakteryzuje się sportowym wyglądem na zewnątrz, który wizualnie odróżnia go od pozostałych wersji kompaktowego auta marki Kia. Ten model ma nowy zderzak z przodu z większymi wlotami powietrza i błyszczącym wykończeniem w kolorze czarnym u dołu. Podobnie jak nowy Ceed, wersja GT oferuje nowoczesne światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i wbudowane w główne reflektory. Osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa również jest dostosowana do nowego modelu, z ciemnym chromowanym obramowaniem i z subtelnym logo „GT”. Kratka wlotu powietrza z otworami w kształcie plastra miodu ma delikatny czerwony akcent dookoła.
Z profilu nadwozie Ceeda GT charakteryzuje się błyszczącym chromowanym obramowaniem okien i nakładkami na progi. Standardowe 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów mają nową zakręcaną centralną nakrętkę wykończoną na czerwono. Zaciski hamulcowe również mają kolor czerwony. Zawieszenie obniżone o 5 mm, w porównaniu z innymi odmianami Ceeda i Ceeda kombi, sprawia, że Ceed GT wydaje się jeszcze pewniej stąpać po ziemi poprzez niżej położony środek ciężkości.
Charakterystyczny tylni zderzak modelu GT stylistyką nawiązuje do tego z przodu. Osadzono w nim czarny dyfuzor oraz umieszczono na nim logo „GT”. Mały spojler dachowy poprawia przepływ powietrza w górnej części samochodu.
Ceed GT będzie oferowany w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru, z unikalnymi 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów.
Design wnętrza i funkcjonalność
Sporo praktycznych schowków i liczne detale rodem z aut sportowych
Kabina Ceeda GT różni się od wnętrza pozostałych wersji kompaktowego hatchbacka marki Kia licznymi detalami i nawiązuje wyglądem do kabin samochodów sportowych.
Wnętrze Ceeda GT zostało opracowane na bazie kabiny innych wersji kompaktowego modelu marki Kia. Wszystkie elementy kabiny wykonano z materiałów wysokiej jakości, większość z nich z miękkiego i przyjemnego w dotyku tworzywa. Centralna część deski rozdzielczej jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę. Wysoko na środku jest umieszczony ekran dotykowy systemu multimedialnego, który może mieć przekątną 7,0 lub 8,0 cali. Poniżej znajdują się intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji.
Czarna podsufitka, zamiast szarej jak w pozostałych modelach Ceeda, spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały i łopatki zmiany przełożeń siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni, wykonane ze stopu metali lekkich, sprawiają, że we wnętrzu Ceeda GT kierowca i pasażerowie czują się jak w rasowym aucie sportowym.
Kierowca i pasażer z przodu podróżują w wygodnych, sportowych fotelach opracowanych specjalnie do Ceeda GT, które zapewniają lepsze podparcie boczne dla pleców i ud w porównaniu z pierwszym cee'dem GT. Fotele mają łączoną tapicerkę skórzano-zamszową, czerwone szwy i wyszyte na oparciu logo „GT”.
Ponieważ dla wielu kierowców dynamiczny hatchback w stylu Ceeda GT jest jedynym samochodem w rodzinie, jednocześnie musi być autem o bardzo dobrych osiągach i praktycznym na co dzień. Bagażnik Ceeda GT, którego pojemność wynosi 395 l, jest tak samo przestronny, jak w pozostałych wersjach. Dolna krawędź bagażnika znajduje się o blisko 9 cm niżej w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, co zdecydowanie ułatwia pakowanie i wyjmowanie ciężkich przedmiotów. Podłoga bagażnika, która może być zamontowana na dwóch wysokościach, pozwala zwiększyć wysokość bagażnika lub utworzyć schowek pod spodem na drobne i płaskie przedmioty.
Tylne siedzenia składane w proporcji 60:40 są montowane seryjnie i można je złożyć jednym pociągnięciem dźwigni.
Wysoka precyzja prowadzenia i sportowe właściwości jezdne
Precyzyjny, stabilny, zwinny – Ceed GT odpowiada na potrzeby kierowców w Europie
Bardzo zróżnicowane warunki drogowe w Europie – od autostrad bez ograniczenia prędkości w Niemczech, przez bardzo kręte drogi w Alpach, po zatłoczone centra europejskich metropolii – stawiają bardzo duże wyzwanie przed konstruktorami układu jezdnego samochodu. Nowa Kia Ceed GT została opracowana tak, aby sprostać wszystkim tym wymaganiom.
Ta wersja Ceeda została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby nabywców w Europie. Prace nad Ceedem GT nadzorował Albert Biermann, szef działu Kia Vehicle Test oraz High Performance Development. Samochód przeszedł dodatkowe sześciomiesięczne testy, które wykraczały poza próby przewidziane dla standardowych modeli Kia Ceed. Celem dodatkowych jazd testowych było osiągnięcie większej zwinności auta na zakrętach, a także poprawa trakcji i szybkości reakcji układu kierowniczego.
Ceed GT jest wyposażony w identyczne niezależne zawieszenie, jak pozostałe odmiany tego modelu. Dodatkowe 6 miesięcy testów różnych kalibracji elementów zawieszenia i układu kierowniczego sprawiło, że Ceed GT jest zwrotniejszy i szybszy w reakcjach niż inne wersje.
Najszybszy Ceed w gamie ma zawieszenie o 5 mm niższe niż w standardowych odmianach Ceeda i Ceeda kombi. Sztywniejsze sprężyny zastosowane z przodu i z tyłu redukują przechyły nadwozia, poprawiają reakcje na komendy wydawane kierownicą i zapewniają lepsze wyczucie kontaktu kół z nawierzchnią w każdych warunkach, niezależnie od długości czasu podróży i od jakości drogi. Bardziej miękkie stabilizatory z przodu i z tyłu przekładają się na lepszy kontakt z nawierzchnią koła po wewnętrznej stronie zakrętu podczas szybszej jazdy przez zakręty. Dzięki tym zmianom w zawieszeniu Ceed GT może pokonywać zakręty nawet z większą prędkością niż hot-hatche z mocniejszymi silnikami.
Seryjny system elektronicznej kontroli stabilności (ESC) został tak zestrojony, aby Ceed GT był zwinniejszy także dzięki zwiększonemu dopuszczalnemu wychyleniu tylnej części auta. Układ odpowiedzialny za zarządzanie stabilnością samochodu (VSM) również należy do wyposażenia seryjnego, podobnie jak układ Torque Vectoring realizowany za pośrednictwem hamulców. System ten, w czasie jazdy przez zakręt, potrafi przyhamować wewnętrzne koła, aby zmniejszyć podsterowność samochodu.
Odpowiednią siłę hamowania Ceedowi GT zapewniają większe hamulce w porównaniu z hamulcami pozostałych odmian. Przednie hamulce tarczowe o średnicy 288 mm zastąpiono tarczami o średnicy 320 mm. Tarcze te są również o 3 mm grubsze (mierzą 28 mm zamiast 25 mm), co zwiększa ich odporność na przegrzanie i poprawia skuteczność hamowania przy wielokrotnym użyciu.
Ceed GT jest standardowo wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4, które dzięki lepszej przyczepności zapewniają większą prędkość jazdy na zakrętach. Samochód jest wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu wynoszącym 12,7:1. Tylko 2,44 obrotu kołem kierownicy potrzeba do maksymalnego skrętu kół od lewej do prawej. To o blisko 1/5 obrotu mniej niż w cee'dzie GT z 2013 r.
Układ napędowy
Mocny 1,6-litrowy silnik T-GDi dostępny z przekładnią mechaniczną lub dwusprzęgłową
Pierwsze – cee'd GT i pro_cee'd GT, które debiutowały w 2013 roku, były napędzane nowym 1,6-litrowym silnikiem T-GDi (turbodoładowanym i z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Dzięki turbosprężarce o małej bezwładności jednostka napędowa T-GDi zapewnia szybką reakcję na komendy wydawane pedałem przyspieszenia i charakteryzuje się doskonałą elastycznością w całym zakresie prędkości obrotowej. Nowy Ceed GT również jest napędzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDi, który poddano licznym modyfikacjom.
Maksymalna moc wynosząca 204 KM przy 6.000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm, dostępny w bardzo szerokim przedziale od 1.500 do 4.500 obr./min., zapewniają dynamiczne przyspieszenie od dowolnej prędkości i komfort wyprzedzania na każdym biegu.
Ceed GT standardowo jest wyposażony w sześciobiegową przekładnię mechaniczną. W odpowiedzi na zapotrzebowanie europejskich klientów Kia oferuje do Ceeda GT również siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. Skonstruowana przez inżynierów marki Kia skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami umożliwia szybkie przełączanie przełożeń w trybie automatycznym lub ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich.
Osiągi, zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla Kia Ceed GT są w trakcie homologacji i zostaną opublikowane przed rozpoczęciem sprzedaży w 2019 roku.
System wyboru trybu jazdy Drive Mode Select – oferowany w połączeniu z nową siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową – umożliwia kierowcy dostosowanie parametrów pracy układu napędowego do chwilowych potrzeb. W trybie „Sport” słabsze jest wspomaganie układu kierowniczego, aby kierowca miał lepsze poczucie kontaktu kół z nawierzchnią, szybsze są reakcje silnika na gaz i krótszy czas zmiany przełożeń. W tym trybie można wykorzystać pełen zakres prędkości obrotowej silnika i zmieniać biegi dopiero przy 6.000 obr./min. W trybie „Normal” układ napędowy pracuje optymalnie z punktu widzenia kompromisu między osiągami i zużyciem paliwa.
Jednostka napędowa Ceeda GT współpracuje z elektronicznym generatorem dźwięku, który wzmacnia basowe brzmienia silnika i dostarcza je do kabiny. Za rasowe brzmienie Ceeda GT odpowiada również sportowy układ wydechowy, wyposażony w dodatkowe przepustnice, który generuje przyjemny dla ucha dźwięk podczas przyspieszenia i gdy kierowca mocniej wciska pedał przyspieszenia. W czasie jazdy ze stałą prędkością we wnętrzu panuje przyjemna cisza.
Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy i komfort obsługi
Innowacje, które ułatwiają życie oraz poprawiają komfort obsługi i bezpieczeństwo
Nowy Ceed GT oferuje szeroki wachlarz systemów, które sprawiają, że jego użytkowanie jest wygodne, a podróżowanie nim komfortowe i bezpieczne.
System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej, do wyboru, 7 lub 8 cali. System z mniejszym wyświetlaczem obsługuje wyłącznie sprzęt audio, z większym – sprzęt audio oraz nawigację z usługami Kia Connected dostarczanymi przez TomTom®. System multimedialny umożliwia integrację smartfonów z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android w wersji 5.0 Lollipop i nowszych). Jako opcja jest dostępny system audio JBL Premium z technologią odtwarzania muzyki Clari-Fi.
Standardowe wyposażenie Ceeda GT obejmuje zestaw głośnomówiący z Bluetooth, automatyczny włącznik świateł i bezkluczykowy dostęp do samochodu. Jako wyposażenie dodatkowe są dostępne m.in.: podgrzewana przednia szyba, podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy.
W skład bogatego, seryjnego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzą sześć poduszek powietrznych i zaawansowane systemy asystujące, które jazdę Ceedem GT czynią bardziej komfortową i zmniejszają ryzyko kolizji. Seryjnie Ceed GT będzie wyposażony w systemy – High Beam Assist (asystent zmiany świateł), Driver Attention Warning (czujnik zmęczenia kierowcy), Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist (system utrzymywania auta na pasie ruchu z funkcją awaryjnego hamowania).
Dostępny jest również system Lane Following Assist (asystent jazdy w korku), który monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System automatycznie steruje przyspieszeniem, hamowaniem i kierowaniem auta, wykorzystując w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu znajdującego się z przodu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.
Dodatkowo oferowane są również Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go (aktywny tempomat z funkcją Stop & Go), Blind Spot Collision Warning (system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek), Rear Cross-Traffic Collision Warning (system ostrzegania przed kolizją podczas cofania), Smart Parking Assist (system wspomagania parkowania) oraz Forward Collision-Avoidance Assist (system rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy).
Jak każdy Ceed, również wersja GT jest standardowo wyposażona w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). VSM gwarantuje stabilność zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, ingerując w zachowanie auta – jeśli wykryje utratę przyczepności jednego z kół – poprzez elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC).
Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu obowiązujących przepisów, w szczególności kodeksu cywilnego.
Copyright © 2017 Marvel Group. autoryzowany dealer HYUNDAI, KIA oraz ISUZU