wczytuję ...
Zapraszamy na Dni Otwarte Hyundai w dniach 7–9 marca:
czwartek (7 marca) i piątek (8 marca) do godz. 19:00, a w sobotę (9 marca) do godz. 16:00.
Promocje z roku 2019!
Dzięki upustom oraz premii za odkup Twojego obecnego samochodu można zyskać nawet do 9 000 zł korzyści. Zapraszamy również do skorzystania z atrakcyjnego finansowania Hyundai Finance oraz 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów w standardzie. Będzie okazja do testowania nowoczesnych i eleganckich modeli Hyundai w tym bohaterki Dni Otwartych Nowej ELANTRY, która obecnie ma bardzo atrakcyjną cenę.
Zapraszamy również na drobny poczęstunek, nasi Handlowcy odpowiedzą na każde nurtujące Was pytanie związane z motoryzacją.
Nowa elektryczna Kia e-Soul, jako pierwszy miejski crossover, oferuje duży zasięg przy zerowej emisji. Trzeci samochód elektryczny marki Kia sprzedawany na świecie już na początku przyszłego tygodnia będzie miał debiut w Europie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
- Nowy e-Soul dołącza do coraz większej oferty hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych samochodów marki Kia i oferuje do wyboru dwa silniki o różnej mocy w połączeniu z akumulatorami o mniejszej i większej pojemności, które zapewniają duży zasięg
- Charakterystyczny design na zewnątrz i wewnątrz
- Zasięg do 452 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora do 100 procent pojemności
- o 25% większa gęstość energii w celach akumulatora dzięki roztworowi chemicznemu nowej generacji
- Większa moc i lepsze przyspieszenie dzięki nowym silnikom elektrycznym – nawet o 30% mniejsze zużycie energii niż w wypadku obecnie najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Europie
- Debiut nowego systemu UVO CONNECT, który zapewnia dostęp do wielu informacji
- W standardzie funkcja szybkiego ładowania (CCS) prądem stałym, która zwiększa wachlarz zastosowań samochodu
- Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km
Model trzeciej generacji pierwszego miejskiego crossovera marki Kia jest jeszcze bardziej wyrazisty niż w wypadku jego poprzedników. W Europie e-Soul będzie oferowany wyłącznie jako samochód elektryczny z dwoma silnikami o różnej mocy i dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Akumulatory nowej generacji są o nawet 30% bardziej energooszczędne niż w obecnie najlepiej sprzedającym się elektrycznym aucie w Europie.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział – „Od samego początku Soul jest pionierskim modelem nie tylko dla marki Kia, ale na rynku w ogóle. Dziesięć lat temu zapoczątkował on segment miejskich crossoverów. Gdy pojawił się Soul EV, był pierwszym elektrycznym crossoverem. Nowy e-Soul również wnosi sporo nowego, ponieważ w Europie będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym i już w podstawowej wersji będzie zapewniał duży zasięg”.
„W ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo się zmienił. W 2018 roku – ostatnim, w którym oferowaliśmy poprzedni model – Kia sprzedała więcej egzemplarzy Soula EV o zerowej emisji niż wersji napędzanych silnikiem benzynowym lub dieslem. Dziś nasza marka jest uznawana za światowego lidera pod względem liczby w ofercie tzw. samochodów zelektryfikowanych. Gama modeli typu mild-hybrid, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in stale się powiększa. Modele z silnikiem elektrycznym w zespole napędowym stanowiły jeden na osiem samochodów, które w ubiegłym roku sprzedaliśmy w Europie. W 2017 roku ta proporcja wynosiła 1 do 10. Dzięki nowemu e-Soulowi udział tzw. samochodów zelektryfikowanych w sprzedaży marki Kia w Europie szybko będzie rósł”.
e-Soul zachował mocne strony poprzednich modeli i, dodatkowo, oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz znakomitą funkcjonalność. Podobnie jak wszystkie modele Kia, nowy e-Soul będzie objęty 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150000 kilometrów, która chroni również silnik elektryczny i akumulator. Nowy e-Soul trafi do sprzedaży w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.
Design zewnętrzny
Ikona stylu w nowym wydaniu – jeszcze bardziej wyrazisty design
Nowy e-Soul garściami czerpie z kultowego designu modeli pierwszej i drugiej generacji. Bardziej wyraziste przetłoczenia i linie, zdecydowane detale i podświetlane elementy, które podkreślają techniczne zaawansowanie nowego e-Soula sprawiają, że miejski crossover prezentuje się jeszcze bardziej futurystycznie, młodzieżowo i innowacyjnie niż modele wcześniejszych generacji.
Chociaż każdy element poszycia karoserii e-Soula jest nowy, model ten jest natychmiast rozpoznawalny i pozostaje wierny pudełkowatym w kształcie poprzednikom. Design miejskiego crossovera podkreślają wąskie przednie światła w całości wykonane w technologii LED, poszerzające optycznie samochód, którego szerokość wynosi 1800 mm. Smukłe przednie i tylne zderzaki oraz pokaźnych rozmiarów panel w miejscu, w którym w samochodach zasilanych silnikiem spalinowym znajduje się wlot powietrza do chłodnicy, powodują, że e-Soul ma bardzo aerodynamiczny wygląd. Gniazdo ładowania znajduje się za niewielką pokrywą z przodu auta. Lampy przeciwmgłowe typu LED znajdują się poniżej świateł głównych i zastępują okrągłe lampy znane z poprzedniego modelu Soul EV.
Z profilu pudełkowaty e-Soul prezentuje się bardzo konkretnie, w czym zasługa nie tylko designu, ale również delikatnie zmienionych proporcji i nowych detali, które nadają autu taki właśnie wygląd. Długość e-Soula wynosi 4.195 mm, czyli o 55 mm więcej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi urósł o 30 mm (do 2.600 mm), o 15 mm dłuższy jest też przedni zwis. E-Soul standardowo jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 215/55 R17.
Nowy e-Soul będzie dostępny w siedmiu jednokolorowych i w siedmiu dwukolorowych wersjach nadwozia, które łączą jasne kolory z kontrastowymi odcieniami dachu i obudowy lusterek zewnętrznych.
Klienci w Europie będą mogli wybrać opcjonalny pakiet SUV, który obejmuje plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz przedni zderzak ukształtowany na wzór zderzaków w autach terenowych z płytą poślizgową, która chroni silnik.
Stylistyka wnętrza
Nowoczesne wnętrze inspirowane światem muzyki
Muzyka towarzyszyła Soulowi od chwili jego powstania i inspirowała designerów. Model trzeciej generacji też ma z nią wiele wspólnego. Śmiało można powiedzieć, że projektanci i inżynierowie „podkręcili głośność” we wnętrzu, próbując zwizualizować dźwięk.
Wnętrze e-Soul jest wykończone elementami, których kształt i poszycie są inspirowane materiałami akustycznymi. Podobnie jak u poprzednika w tablicę rozdzielczą wkomponowano wysokotonowe „tweetery”, co dowodzi, że design może iść w parze z funkcjonalnością. Wnętrze kabiny e-Soula może być wykończone materiałami w odcieniach jedno- lub dwukolorowych. Do wyboru, w zależności od rynku i wyposażenia samochodu, są tapicerki wykonane z tkaniny oraz skóry syntetycznej lub prawdziwej. Jednokolorowe wykończenie jest czarne, dwukolorowe – szare (jasne i ciemnoszare) z perłowymi elementami wykończenia drzwi. Modele wykończone czarną tkaniną są dostępne z opcjonalnymi zielonymi lub złotymi detalami, które obejmują kontrastowe szwy i wykończenie drzwi w kolorze złotym lub zielonym. W ofercie jest również pakiet w kolorze czerwonym (Red Pack) zarezerwowany dla tych, którzy wnętrzu e-Soula będą chcieli dodać sportowego charakteru poprzez szwy i wykończenie drzwi w kolorze czerwonym.
Kabina e-Soula może być także wyposażona w opcjonalny system Sound Mood Lighting, czyli tzw. oświetlenie towarzyszące emitowane z paneli w drzwiach. Obejmuje on również wykończenie materiałem ze wzorem 3D w górnej części paneli drzwi. Sound Mood Lighting sprawia, że subtelne oświetlenie pulsuje w rytm muzyki odtwarzanej przez system audio. Do wyboru jest osiem kolorów i sześć motywów oświetlenia kabiny. Do e-Soula Kia oferuje także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz wysokiej jakości systemem audio firmy Harman/Kardon. Dostępny jest również wyświetlacz przezierny Head-Up Display.
Układ napędowy i osiągi
Duży zasięg przy zerowej emisji – do wyboru są dwa akumulatory o różnej pojemności
Nowa Kia e-Soul będzie oferowana w Europie z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, aby zaspokoić potrzeby i możliwości finansowe jak najszerszego grona klientów. Kierowcy mają do wyboru większy akumulator (o pojemności 64 kWh), który zapewnia większy zasięg lub mniejszy akumulator (o pojemności 39,2 kWh). Niezależnie od tego, którą wersję akumulatora wybierze nabywca, obydwa warianty e-Soula oferują znacznie większy zasięg niż Soul EV. Osiągi są również lepsze, dzięki – między innymi – temu, że znacznie mocniejsze silniki elektryczne generują teraz maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm – o 39% więcej niż poprzedni silnik.
Litowo-jonowe akumulatory nowej generacji marki Kia oferują przy tym większą pojemność energetyczną niż w przypadku akumulatorów wielu innych aut elektrycznych, niezależnie od ceny auta. Gęstość energii wynoszącą 250 Wh/kg uzyskano dzięki nowemu roztworowi chemicznemu, który umożliwia przechowywanie o 25% więcej energii w określonej objętości niż akumulator w Soulu EV, w którym gęstość energii wynosi 200 Wh/kg. Dzięki temu akumulator e-Soula jest kompaktowy i lekki oraz zapewnia znacznie większy bezemisyjny zasięg niż modelu poprzedniej generacji i innych samochodów elektrycznych oferowanych w sprzedaży.
Akumulator o dużej pojemności współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) i zapewnia zasięg do 452 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ładowaniu. Zużycie energii w wypadku tego akumulatora – w cyklu mieszanym WLTP – wynosi zaledwie 157 Wh/km, czyli jest on o 24% bardziej wydajny niż akumulator w obecnie najlepiej sprzedającym się aucie elektrycznym w Europie. Zużycie energii przez e-Soula w cyklu miejskim wynosi zaledwie 109 Wh/km (według normy WLTP).
Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartości 395 Nm, który jest do dyspozycji od startu i mocy większej o aż 84% niż w Soulu EV, Kia e-Soul z akumulatorem o pojemności 64 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.
Akumulator o standardowej pojemności wynoszącej 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Przy identycznym maksymalnym momencie obrotowym jak w wypadku mocniejszego silnika i mocy większej o 23% niż w wypadku silnika Soula EV, znacznie większa wydajność energetyczna akumulatora zapewnia e-Soulowi zasięg do 277 kilometrów na jednym ładowaniu. Zużycie energii wynosi 145 Wh/km (w cyklu mieszanym WLTP), czyli o 30% mniej niż w najlepiej sprzedającym się obecnie samochodzie elektrycznym w Europie. e-Soul z akumulatorem o standardowej pojemności jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych na świecie.
Szybka ładowarka typu Combined Charging System (CCS) jest standardowo montowana w obu modelach e-Soula i umożliwia krótsze postoje podczas ładowania. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w zaledwie 42 minuty.
e-Soul jest wyposażony w szereg technologii odzyskiwania energii, aby maksymalnie wydłużyć zasięg. Obejmują one energooszczędną pompę ciepła, który pochłania ciepło emitowane przez układ chłodzenia akumulatorów. Elektryczny miejski crossover marki Kia jest również wyposażony w innowacyjny system indywidualnego sterowania wentylacją i klimatyzacją, który wyłącza wentylację kabiny po stronie pasażera i utrzymuje ją jedynie po stronie kierowcy. e-Soul standardowo jest także wyposażony w innowacyjny układ hamulcowy z odzyskiem energii, obsługiwany przez łopatki zmiany biegów przy kierownicy. System daje możliwość wyhamowania samochodu i odzyskania energii kinetycznej, aby zwiększyć zasięg i zmniejszyć zużycie energii. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu poziomów hamowania regeneracyjnego, w zależności od ilości energii, którą chcą odzyskać. Maksymalny poziom hamowania regeneracyjnego umożliwia jazdę z wykorzystaniem tylko pedału przyspieszenia, bez konieczności hamowania przy użyciu pedału hamulca. Układ hamowania regeneracyjnego może również automatycznie regulować poziom hamowania, jeśli wykryje, że samochód z przodu hamuje. Zapewnia to bardziej płynną jazdę szczególnie na stromym zjeździe. Wskaźnik Smart Eco Pedal Guide na zestawie wskaźników informuje kierowcę o zużyciu akumulatora w czasie rzeczywistym.
System wyboru trybu jazdy Drive Mode Select pozwala kierowcy dostosować charakter e-Soula do stylu jazdy lub warunków na drodze. Do wyboru są tryby Normal, Eco, Eco+ i Sport. Obydwa tryby Eco są tak skonfigurowane, aby wydłużyć zasięg wykorzystując różne sposoby oszczędzania energii. Tryb Sport zwiększa szybkość reakcji silnika elektrycznego na komendy wydawane pedałem przyspieszenia i zmniejsza siłę elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, aby poprawić zarówno osiągi, jak i wrażenia z jazdy.
Nowy e-Soul, w przeciwieństwie do modeli dwóch poprzednich generacji, ma niezależne wielowahaczowe zawieszenie kół tylnej osi. Dzięki niemu miejski crossover marki Kia zapewnia nie tylko większy komfort podróżowania, ale również większą precyzję prowadzenia i lepsze właściwości jezdne.
Nowoczesne technologie łączności na pokładzie
Debiut innowacyjnego systemu UVO CONNECT zapewniającego dostęp do ważnych informacji w czasie rzeczywistym i stałą łączność ze światem zewnętrznym
Szereg zaawansowanych funkcji zwiększa zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i łatwość obsługi oraz zapewnia dostęp do wielu informacji zapisanych w pamięci komputera pokładowego e-Soula. Elektryczny miejski crossover jest pierwszym modelem marki Kia w Europie, który oferuje system UVO CONNECT.
Wygodny dostęp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon. System jest zgodny z najnowszym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które obowiązuje w Unii Europejskiej i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie oraz – co najważniejsze – zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (ich lokalizacji, dostępności i rodzaju wtyczki).
Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można zdalnie – na przykład – aktywować układ klimatyzacji w celu wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny samochodu, przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych.
Ponadto, aplikacja pozwala użytkownikom zdalnie sprawdzić stan naładowania akumulatora i zatrzymać lub wznowić ładowanie za pomocą smartfona. Dzięki temu, w przypadku ładowania e-Soula w domu, mogą oni korzystać z tańszych taryf za energię elektryczną w nocy. Po debiucie w e-Soulu, system UVO CONNECT w niedalekiej przyszłości będzie oferowany również do innych europejskich modeli marki Kia.
System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody. Panoramiczny 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego uzupełnia 7-calowy wyświetlacz w miejscu wskaźników, który podczas jazdy przekazuje kierowcy wszystkie istotne informacje dotyczące podróży i działania elektrycznego zespołu napędowego.
Nowe systemy bezpieczeństwa
Do e-Soula Kia oferuje pełną gamę zaawansowanych systemów asystujących. Zaawansowane systemy asystujące KIA (ADAS) pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia kolizji lub zminimalizować jej skutki.
Systemy bezpieczeństwa oferowane do e-Soula obejmują:
Ponadto, e-Soul jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych i system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilność auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując zachowanie samochodu – gdy stwierdzi utratę przyczepności jednego z kół – za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC).
Nadwozie e-Soula jest wykonane ze stali i aluminium, co pozwoliło uzyskać jak największą sztywność na skręcanie przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy własnej. Wyższy udział w konstrukcji stali o wysokiej wytrzymałości i większa liczba elementów wykonanych ze stali tłoczonej na gorąco niż w wypadku modelu poprzedniej generacji oraz nowe wzmocnienia boczne wykonane z aluminium sprawiają, że karoseria e-Soula trzeciej generacji przenosi mniej wibracji i lepiej chroni pasażerów w razie zderzenia.
Produkcja i sprzedaż
e-Soul jest produkowany w Korei i do sprzedaży w Polsce trafi w drugiej połowie 2019 roku. e-Soul jest produkowany w zakładzie Kia w Gwangju w Korei. Samochód trafi do sprzedaży w Polsce po wakacjach.
Już w przyszłym tygodniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swój debiut będzie miała Kia Niro po faceliftingu. Zmiany w stylistyce zewnętrznej i wykończeniu wnętrza dotyczą zarówno wersji hybrydowej, jak i hybrydy typu Plug-in.
- od 2016 roku Kia sprzedała na świecie ponad 270 000 sztuk Niro, z tego 100 000 w Europie
- odświeżony wygląd zewnętrzny nawiązuje do designu elektrycznego e-Niro
- w odnowionym wnętrzu uwagę zwracają wysokiej jakości materiały i nowe, opcjonalne pakiety kolorystyczne do wyboru
- debiut systemu UVO CONNECT, który oferuje dostęp do wielu danych za pośrednictwem Internetu
- jeszcze lepsza funkcjonalność dzięki nowemu dotykowemu ekranowi o przekątnej 10,25 cala
- oferta systemów asystujących obejmuje teraz Lane Following Assist
- Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie oferowane w Polsce w drugiej połowie 2019 roku, z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 km
Niro – najlepiej sprzedający się hybrydowy crossover marki Kia, który wyróżnia się ultraniską emisją spalin i dwutlenku węgla – przeszło gruntowny facelifting i wprowadzono w nim wiele ulepszeń. Model, który łączy w sobie wszechstronność crossovera z zaletami samochodów hybrydowych, zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia, lepszej jakości materiałami we wnętrzu i nowymi możliwościami jego personalizacji. Obydwie wersje napędowe Niro są od teraz oferowane z zaawansowanym systemem UVO CONNECT, który daje kierowcy dodatkowe możliwości interakcji z samochodem.
Od rozpoczęcia sprzedaży w 2016 roku na świecie sprzedano ponad 270 000 egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 000 sztuk w Europie. W 2018 roku kompaktowych rozmiarów crossover był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia w Europie. W porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku w ubiegłym sprzedaż Niro wzrosła o 33% – do 45 255 sztuk. W tym było 34 442 egzemplarzy hybrydowej wersji Niro i 9 951 sztuk hybrydy typu Plug-in. Pod koniec 2018 r. gama Niro poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro, która dostępna jest obecnie tylko na wybranych rynkach a do Polski trafi w 2020 roku.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Niro jest jednym z modeli, które napędzają wzrost marki Kia w Europie, jest też podstawą gamy zelektryfikowanych modeli – zarówno hybrydowych, jak i elektrycznych. Design, wszechstronność, niskie – emisja szkodliwych substancji i koszty eksploatacji sprawiają, że Niro jest atrakcyjną propozycją nie tylko dla klientów flotowych, ale również prywatnych. Szereg ulepszeń i dodatkowe możliwości, które daje system UVO sprawiają, że rodzina modeli Niro jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją”.
Sprzedaż odświeżonej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie się w Polsce w drugiej połowie 2019 roku. Jako jeden z nielicznych samochodów hybrydowych w Europie, Niro standardowo jest oferowane z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów.
Odświeżony wygląd zewnętrzny
Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover zachował typowe elementy designu samochodów marki Kia, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa oraz otrzymał nowe zderzaki z przodu i z tyłu, które zapewniają mu masywniejszy wygląd.
Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED.
Od nowa zaprojektowane światła LED z tyłu nadają Niro jednocześnie bardziej wyjątkowego i nowoczesnego wyglądu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.
Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują – do wyboru – dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu Plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.
Jeszcze lepsza jakość wykonania wnętrza i nowe pakiety kolorystyczne
W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów, które wpłynęły na poprawę jakości wykończenia i sprawiają, że pasażerowie Niro czują się jak w samochodzie wyższej klasy.
Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem wysokiej jakości, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami. Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym, które dodają kabinie elegancji. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.
Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in są wyposażone w sześciobiegową automatyczną przekładnię o dwóch sprzęgłach, która daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia błyskawiczną zmianę przełożeń i znacznie bardziej dynamiczną jazdę niż elektronicznie sterowane przekładnie bezstopniowe (e-CVT) stosowane w wielu innych samochodach hybrydowych.
W wyposażeniu seryjnym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in znajduje się nowy elektroniczny hamulec postojowy, który blokuje hamulce tylnej osi. Poprawę skuteczności hamowania w każdych warunkach zapewniają tarcze hamulcowe większej średnicy niż stosowane dotychczas.
Debiut systemu pokładowej telemetrii – UVO CONNECT
Niro jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje nowatorski system UVO CONNECT łączący kierowców ze światem zewnętrznym i zapewniający im dostęp do ważnych informacji podczas jazdy.
System UVO CONNECT Kia wprowadza zarówno do hybrydowej wersji Niro, jak i do odmiany typu Plug-in. W przyszłości system ten znajdzie się również w innych europejskich modelach. Wygodny dostęp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz smartfon. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), cen paliw oraz informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie. Ponadto, hybrydowe Niro typu Plug-in zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (lokalizacja, dostępność i rodzaj wtyczki).
Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można, na przykład, zdalnie przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych.
System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody. Niro jest również oferowane z systemem multimedialnym, który wykorzystuje dotychczasowy 8-calowy ekran dotykowy. System jest zgodny z najnowszym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które obowiązuje w Unii Europejskiej i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych.
Nowe systemy bezpieczeństwa
Niro po faceliftingu oferuje szeregu systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat (Smart Cruise Control) w odświeżonym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in wzbogacono o funkcję Stop & Go, dzięki której Niro potrafi zatrzymać się, jeśli samochód przed nim się zatrzyma i ruszyć, jeśli ruszy auto przed nim.
System Lane Following Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie drugim i dostępny w elektrycznym e-Niro, w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in jest oferowany po raz pierwszy. System ten monitoruje zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywa znaki drogowe, aby utrzymać Niro na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. Lane Following Assist odpowiada za przyspieszanie, hamowanie i kierowanie autem w zależności od poprzedzających samochodów. System wykorzystuje rozmaite czujniki, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego auta i pomaga kierowcom wykonać manewr zmiany pasa ruchu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Oprócz systemu Lane Following Assist Niro oferuje szereg systemów asystujących, do których w zależności od wyposażenia należą – między innymi – system zapobiegania kolizjom czołowym, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent zmiany świateł, system ostrzegania przed pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek oraz systemy ostrzegania – o kolizji z tyłu i o ograniczeniu prędkości. W odświeżonych Niro debiutuje elektryczny hamulec postojowy, większą skuteczność hamowania zapewniają tarcze hamulcowe z tyłu o większej średnicy niż stosowane dotychczas.
Wydajne zespoły napędowe
Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (Niro w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in). Emisja dwutlenku węgla dla hybrydowego Niro wynosi zaledwie 99,8 g/km (w cyklu mieszanym WLTP), a dla Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in – jedynie 31,3 g/km (w cyklu mieszanym WLTP). W mieście hybrydowe Niro typu Plug-in może przejechać do 65 kilometrów wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi 49 kilometrów*.
Uwaga
* – Wartości prognozowane, które mogą ulec zmianie. Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie homologowane dopiero przed wprowadzeniem do sprzedaży.
Na kilka dni przed światową premierą podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Kia Motors Europe zaprezentowała kolejne zdjęcia nowego elektrycznego samochodu studyjnego.
„Bez względu na to, czy projektujemy model klasy Gran Turismo, czy samochód elektryczny design samochodów marki Kia musi wywoływać emocje i przyprawiać o szybsze bicie serca. Design był, jest i będzie jednym z decydujących czynników przy wyborze samochodu” – mówi Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe. „Naszym zdaniem e-mobilność może być emocjonująca i odzwierciedla to concept car nowego elektrycznego auta marki Kia. Nie tylko z punktu widzenia designu, ale również podczas jazdy elektryczne auta mogą się podobać” – wyjaśnia Guillaume. „Wielu producentów o samochodach elektrycznych myśli i mówi tak samo, jak o autach z silnikiem spalinowym. Kładą nacisk na takie parametry, jak osiągi, zasięg czy koszty eksploatacji. My uważamy, że w wypadku e-mobilności najważniejszy jest człowiek” – dodaje.
Takie założenie odzwierciedla model studyjny pierwszego czterodrzwiowego samochodu elektrycznego marki Kia. Dlatego nie da się go przyporządkować do żadnej z istniejących kategorii. Jego sylwetka i funkcjonalność łączą zalety wielu rodzajów samochodów. W tym aucie można dostrzec sporo elementów muskularnego SUV-a, elegancką sylwetkę rodzinnego sedana oraz wszechstronność i przestronność typowe dla crossoverów.
Na nowo zinterpretowano również charakterystyczny element designu współczesnych samochodów marki Kia, którym jest wlot powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Ponieważ w samochodach elektrycznych nie ma takiego elementu, „nos” zastąpiono podświetlaną „maską”, która otacza nowoczesne reflektory i tworzy w ten sposób nowy łatwo rozpoznawalny „autograf” marki Kia.
Przednią szybę i dach tworzy jedna zaokrąglona tafla szkła, która zapewnia panoramiczne okno na świat. W tylnej części nadwozia tafla zwęża się, a dwa niewielkie wybrzuszenia nad przedziałem pasażerskim z tyłu zapewniają odpowiednią wysokość wnętrza dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Mocno pochylone słupki A i C oraz wygięta linia dachu tworzą jedną łagodną linię, która przyciąga spojrzenia. Wyraźnie zaznaczone nadkola i niewielka powierzchnia szyb z boku podkreślają bardzo dynamiczną sylwetkę auta.
Gregory Guillaume wraz z zespołem stylistów w pełni wykorzystali zalety niewielkich podzespołów elektrycznego układu napędowego, aby zmaksymalizować przestronność wnętrza modelu studyjnego. W humorystyczny sposób zinterpretowali współczesny zapał konstruktorów do umieszczania wyświetlaczy zamiast zegarów i coraz większych dotykowych ekranów na konsoli środkowej. W kabinie concept car'a są one zdecydowanie mniejsze, ale za to jest ich aż 21! Indywidualne ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości wypełniają niemal całą kabinę
Jestem przekonany, że niekonwencjonalne podejście stylistów marki Kia do e-mobilności rozpali nie tylko naszą wyobraźnię” – uważa Guillaume. „Próbowaliśmy wyobrazić sobie przyszłość, w której samochody wciąż są emocjonujące i potrafią być dynamiczne jak nasz concept car. Przesłanie e-mobilności jest jasne, a możliwości, które ona ze sobą niesie – nieograniczone. Zarówno dla konstruktorów, jak i dla stylistów. Nadszedł taki czas w motoryzacji, że wszyscy mogą uwolnić wyobraźnię. Trzeba tylko przestać się zastanawiać i zacząć działać!”
Światowa premiera nowego modelu studyjnego marki Kia już 5 marca 2019 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca Kia Motors Europe zaprezentuje odważny, elektryczny samochód koncepcyjny.
Model studyjny elektrycznego samochodu przyszłości został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie i odzwierciedla ekscytujący świat e-mobilności.
„Nie tylko w branży motoryzacyjnej design powinien chwytać za serce i powodować jego szybsze bicie. Nie ma absolutnie żadnego powodu, aby miało być inaczej tylko dlatego, że samochód jest elektryczny” – mówi Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe.
„Podczas projektowania elektrycznego auta nowej generacji wyobrażaliśmy sobie, jakie będą potrzeby przyszłych klientów dotyczące nie tylko zasięgu, ale również osiągów auta i dynamiki jazdy. Jedno jest pewne – samochody wciąż powinny i mogą wywoływać gęsią skórkę” – wyjaśnia Guillaume. „Concept car nowego elektrycznego auta marki Kia odzwierciedla nasz stosunek do e-mobilności, która może być emocjonująca. Nie tylko z punktu widzenia designu, ale również podczas jazdy elektrycznym autem”.
Debiut modelu studyjnego nowego elektrycznego auta marki Kia już 5 marca 2019 r.
Kia Stinger triumfuje w 17. edycji prestiżowego plebiscytu Auto Lider 2018 organizowanego przez tygodnik Motor i magazyn Auto Moto.
W 17. edycji największego w Polsce plebiscytu motoryzacyjnego Auto Lider 2018, czytelnicy miesięcznika Auto Moto, tygodnika Motor oraz internauci - za pośrednictwem portalu wyborkierowcow.pl – wskazali najważniejsze premiery, najciekawsze modele, innowacje techniczne i projekty marketingowe minionego roku. W sumie oddanych zostało około 140 000 głosów. Zdaniem czytelników i internautów Kia Stinger zasłużyła na zwycięstwo w kategorii „Auto sportowe/kabriolet”. Koreańskie Gran Turismo weszło na rynek z przytupem i rzuciło rękawice tak mocnym graczom jak Ford Mustang (miejsce 2) czy Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe (miejsce 3).
Koreańczycy zaprojektowali a następnie zbudowali naprawdę seksowny samochód, który budzi ogromne emocje i za którym wszyscy na ulicy się oglądają. Zdobycie tytułu „Auto sportowe roku” potwierdza dodatkowo, jak duży postęp zrobiła Kia w zakresie układów jezdnych i napędowych. To auto oszałamiająco wygląda ale jeszcze lepiej jeździ niż wygląda i to zarówno w warunkach drogowych jak i na torze.
Stinger potrafi samą swoją obecnością przyćmić cale otoczenie i jednocześnie stanowi niezwykle dopracowany produkt. Produkt, który w bardzo krótkim czasie od swojej premiery został doceniony zarówno przez fachowców, jak i klientów w Polsce i Europie. Od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła następujące tytuły i wyróżnienia:
- Premiera Motoryzacyjna Roku w plebiscycie Auto Lider 2017
- „Samochód roku” Wirtualnej Polski
- „Samochód roku“ w zorganizowanym przez Agorę plebiscycie The Best of Moto.pl
- Samochód Roku Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya”
- Zwycięstwo w konkursie MotoAs Interii w kategorii „Moc”
- Zwycięstwo w konkursie Best Cars organizowanym przez magazyn „auto motor i sport” w kategorii samochodów klasy wyższej przystępnych cenowo
- Tytuł “Car of the Year” na Słowacji
- „Performance Car of the Year” w Wielkiej Brytanii
- EyesOn Design za doskonałość stylistyczną samochodu produkcyjnego
- Nagroda w konkursie „iF design 2018”
- Tytuł „Red Dot: Best of the Best” w konkursie Red Dot Awards 2018
- Wygrana w klasie w badaniu J.D. Power
Wyniki Plebiscytu Auto Lider 2018 ogłoszone zostały podczas uroczystej gali, która odbyła się w Warszawie. Cenną statuetkę odebrała Monika Krzesak, PR Manager Kia Motors Polska.
Od teraz „trzy” oznacza szczęśliwą liczbę dla Kia Motors. Po wprowadzeniu na rynek Ceeda trzeciej generacji, który jest oferowany w Europie w trzech różnych wersjach nadwoziowych, wszystkie trzy otrzymały nagrodę iF Award za design.
- już po raz trzeci z rzędu aż trzy modele marki Kia zdobywają wyróżnienie za najlepszy design w prestiżowym konkursie iF Award
- od 2010 roku samochody Kia Motors otrzymały w sumie aż 18 nagród iF Award za design
Ten wynik świadczy o klasie designu, który prezentują modele koreańskiego producenta. Designu, za który od ponad dziesięciu lat odpowiada Peter Schreyer, szef designu w Kia Motors. Pierwszą nagrodę iF Award samochód marki Kia zdobył w 2010 roku. Od tego czasu co roku ukazywał się przynajmniej jeden nowy model, który triumfował w tym konkursie. Za design swoich samochodów Kia otrzymała w sumie aż 18 nagród iF Award.
Najnowsze wyróżnienia przyznano każdej z trzech wersji nadwoziowych nowego Ceeda: pięciodrzwiowemu hatchbackowi i kombi wprowadzonym na rynek w połowie 2018 roku oraz shooting brake'owi o nazwie ProCeed, który do sprzedaży w Polsce trafił w styczniu 2019 roku.
Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy (dotychczasową cee'd zastąpił Ceed), ale jej znaczenie nie zmieniło się i wciąż pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”. Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki Kia. Za projekt odpowiadali Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Wszystkie wersje nowego Ceeda są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji.
W wypadku nowego Ceeda celem stylistów było przeniesienie do modelu o mniejszych rozmiarach i o innym rodzaju nadwozia proporcji sportowego Stingera, którego design jest pełen emocji. Stinger triumfował w konkursie iF Award w 2018 roku. Sylwetka nowego Ceeda w wersji hatchback – niższego i szerszego niż poprzedni model, i z dłuższym tylnym zwisem – z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników w nowym Ceedzie zastąpiono liniami prostymi.
Nowy Ceed kombi wniósł do samochodów klasy kompaktowej więcej przestrzeni niż kiedykolwiek wcześniej – model trzeciej generacji urósł na długość i oferuje większy bagażnik (o pojemności aż 625 litrów) niż poprzedni Ceed kombi i większość konkurentów, w niektórych wypadkach nawet tych o klasę większych. Dzięki dynamicznym proporcjom nadwozia i jego nowej dynamicznej stylizacji, nowy Ceed kombi jest bardziej sportowy niż jego poprzednicy.
Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki i smukły design samochodu typu coupé z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Pod względem wysokości shooting brake jest o 43 mm niższy od kombi. Przy wysokości nadwozia wynoszącej tylko 1.422 mm ProCeed należy do najniższych samochodów w segmencie C. Z profilu ProCeed nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku i ma niemal identyczną linię dachu, która bardzo płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda nie tylko na tle rodzeństwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Nazwa modelu – ProCeed – napisana wielkimi literami znajduje się na środku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd również w nocy.
Zarówno ProCeed, jaki i Ceed są oferowane w wersji GT napędzanej 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem T-GDI o mocy 204 KM. W sumie nabywcy mają do wyboru aż sześć niskoemisyjnych silników benzynowych i wysokoprężnych, z których każdy spełnia normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.
iF Design Award 2019: 6400 zgłoszeń z 50 krajów
Nagroda iF Design Award, ustanowiona w 1953 roku, jest jedną z najbardziej prestiżowych nagród na świecie w dziedzinie designu. Organizatorem konkursu jest iF International Forum Design GmbH z siedzibą w Hanowerze – najstarsza niezależna instytucja na świecie zajmująca się designem.
W 2019 roku w konkursie iF Design Award wzięły udział firmy z 50 krajów, które zgłosiły 6400 produktów. Oceniało je międzynarodowe jury składające się z 67 ekspertów.
Nagrody iF Design są przyznawane w siedmiu kategoriach: produkt, opakowanie, komunikacja, usługi projektowania, architektura, architektura wnętrz i koncepcja designu. Nowe modele marki Kia zostały uhonorowane w kategorii „produkt”.
Wszystkie nagrodzone produkty można zobaczyć w katalogu „iF World Design” na stronie internetowej: www.ifdesign.de, a także dzięki aplikacji „iF design”. Zwycięzców można podziwiać na wystawie „iF Design” w HafenCity w Hamburgu.
Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej miał miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Auto jest oferowane wyłącznie w Europie, do sprzedaży w Polsce trafi w połowie stycznia 2019 roku.
- Kia o nadwoziu shooting brake nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept
- Prawdziwie europejskie auto – zaprojektowane, testowane i produkowane w Europie
- Bagażnik o pojemności aż 594 litry w samochodzie o nadwoziu zbliżonym do coupé
- Gama silników obejmuje mocną jednostkę napędową 1.6 T-GDI dla wersji GT oraz 3 silniki do wyboru dla modeli GT Line
- Zawieszenie o zmienionej charakterystyce w stosunku do zawieszenia Ceeda, dostosowane do potrzeb zarówno ProCeeda, jak i ProCeeda GT
- ProCeed jest produkowany w fabryce na Słowacji i oferowany z 7-letnią gwarancją
- Ceny ProCeeda w Polsce zaczynają się od 94.990 zł za bardzo bogato wyposażoną wersję GT Line ze 120-konnym silnikiem benzynowym
ProCeed – pierwszy taki model marki Kia i pierwsze takie auto w segmencie popularnych samochodów kompaktowych
Ceny już od 94.990 zł za ProCeeda z turbodoładowanym silnikiem o mocy 120 KM Cennik nowego Proceeda zaczyna się od kwoty 94.990 zł za wersję ze 120-konnym silnikiem 1.0 T-GDI, czyli o tylko 500 zł wyższej niż kosztuje Ceed w wersji kombi z porównywalnymi – jednostką napędową i wyposażeniem. ProCeed napędzany silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną, kosztuje o 4 tys. więcej niż najtańszy. 6 tys. zł wymaga dopłata do 7-biegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej, w którą można wyposażyć nie tylko ProCeeda 1.4 T-GDI, ale również model napędzany 136-konnym wysokoprężnym silnikiem 1.6 CRDi oraz najmocniejszą, 204-konną odmianę ProCeeda – GT.
Wyposażenie z wysokiej półki
Już podstawowa wersja ProCeeda – GT Line – w standardzie oferuje wiele systemów bezpieczeństwa. Seryjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje, między innymi, sześć poduszek powietrznych i takie systemy asystujące, jak system autonomicznego hamowania z dwoma trybami pracy – miejskim i pozamiejskim, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. W wyposażeniu seryjnym ProCeeda znajdują się również systemy – stabilizacji toru jazdy, wspomagania ruszania na wzniesieniu i kontroli ciśnienia powietrza w oponach.
Bardzo bogate jest również wyposażenie ProCeeda wpływające na komfort zarówno obsługi, jak i eksploatacji. Należą do niego takie elementy, jak system otwierania auta i uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatycznie włączane światła i wycieraczki, kamera cofania oraz 7-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.
Ceed – bestseller marki Kia w Polsce w 2018 roku
Po 7 latach dominacji na rynku Sportage musi uznać wyższość młodszego brata Za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który od chwili debiutu cieszy się ogromną popularnością w Polsce, kompaktowy model marki Kia wyprzedził w ubiegłym roku pod względem liczby dostaw do klientów dotychczasowy bestseller – SUV-a Sportage. Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że w 2018 roku był on najchętniej kupowanym modelem marki Kia w Polsce. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda.
W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży.
ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia w Europie
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Nowa Kia ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla naszej marki. Ten wyjątkowy shooting brake łączy piękny design, przestronność wnętrza i funkcjonalność, co stanowi niepowtarzalną propozycję w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Auto zostało zaprojektowane dla europejskich kierowców i było testowane na europejskich drogach. Samochód jest produkowany w Europie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji i oferuje nabywcom jedyną w swoim rodzaju gwarancję na aż 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów".
Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed jest produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane w 2018 roku.
Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed jest dostępna wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.
Emilio Herrera dodał: „W ramach powiększonej rodziny modeli Ceeda 3. generacji, ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia na europejskim rynku. Od 2006 roku nabywców znalazło ponad 1,3 miliona aut z Ceedem w nazwie, co – razem ze Sportage – czyni ten model jednym z naszych najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. ProCeed zwiększa atrakcyjność tej rodziny modeli jeszcze bardziej”.
Produkcja shooting brake’a o nazwie ProCeed rozpoczęła się w listopadzie 2018 roku. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano na początek bieżącego roku. Podobnie jak pozostałe modele, również ProCeed standardowo jest objęty jedyną w swoim rodzaju gwarancją na aż 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów.
Design nadwozia
Wyjątkowa sylwetka typu shooting brake
Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee'da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Świetny design ProCeed udanie łączy z funkcjonalnością. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, bagażnik ProCeeda ma imponującą pojemność.
Emilio Herrera powiedział: „ProCeed przenosi rodzinę modeli Ceed w nowy, inny wymiar. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność auta typu kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy dwa przeciwstawne światy”.
ProCeed został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie nad Menem, pod kierownictwem Gregory'ego Guillaume'a, szefa centrum designu w Europie i Petera Schreyera, głównego stylisty Kia Motors.
Gregory Guillaume powiedział: „Popularność trzydrzwiowych hatchbacków maleje z roku na rok. Trudno było sobie jednak wyobrazić koniec tak udanego modelu, jak pro_cee'd. I koniec tak dobrej nazwy, która jest czymś więcej niż tylko nazwą modelu. W nazwie pro_cee'd kumulują się wszystkie wartości Kia – m.in. młodzieńczy dynamizm i emocjonalny design”.
Guillaume dodał: „Musieliśmy pro_cee'da wymyślić na nowo, aby wszystko z czym wiąże się ta nazwa nie odeszło w niepamięć. Od początku wiedzieliśmy, że musi to być model, który będzie znajdował się na szczycie obecnej rodziny modeli Ceed. Aby tak się stało, musiał to być model, który będzie natychmiast rozpoznawalny jako najbardziej zaawansowany pod każdym względem w gamie modeli o nazwie Ceed. I taki właśnie jest zupełnie nowy ProCeed”.
ProCeed jest dostępny wyłącznie w najlepiej wyposażonej wersji GT Line i jako najwyższy model w gamie samochodów marki Kia, czyli GT. Niski, szeroki i o opływowej sylwetce – proporcje nadwozia ProCeeda różnią się od proporcji pozostałych Ceedów. Shooting brake z pięciodrzwiowym modelem Ceeda dzieli jedynie pokrywę silnika i przednie błotniki, pozostałe elementy karoserii są nowe. Mimo to w nadwoziu ProCeeda łatwo wskazać wiele detali stylistycznych, które są charakterystyczne dla designu marki Kia, ze stylistyką przedniej części nadwozia na czele. Grill w postaci tygrysiego nosa, szeroki dolny wlot powietrza, zdecydowane przetłoczenia z boku karoserii – to tylko niektóre z elementów współczesnego designu Kia.
Podobnie jak w przypadku Ceeda, przód ProCeeda jest opracowany w oparciu o precyzyjnie prowadzone poziome linie, z seryjnymi diodami LED typu „Ice Cube” do jazdy dziennej, którymi ProCeed nawiązuje do wcześniejszych modeli Kia z serii GT Line i GT. Nowy model zachowuje tę samą szerokość nadwozia jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, która wynosi 1.800 mm, ale ma unikalny design przedniego zderzaka.
Z profilu ProCeed nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczną linię dachu, która bardzo płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda nie tylko na tle rodzeństwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod kątem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupé i jest odchylona od pionu pod kątem 64,2°.
Przy długości nadwozia wynoszącej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis, który liczy 885 mm długości. Pod względem wysokości kombi góruje nad modelem typu shooting brake o 43 mm. Wysokość ProCeeda wynosi 1.422 mm. O 10 mm niższe zawieszenie skompensowano kołami o większej średnicy, dlatego prześwit ProCeeda jest mniejszy niż w kombi o tylko 5 mm i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynoszący 2.650 mm.
Tylna część nadwozia ProCeeda całkowicie różni się od nadwozi pozostałych modeli w gamie i nawiązuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W połączeniu z mniejszą wysokością auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportową sylwetkę, którą podkreślają dwie końcówki układu wydechowego. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd.
Nowy ProCeed jest dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18.
Design wnętrza i funkcjonalność
ProCeed oferuje przestronność i funkcjonalność kombi w nadwoziu typu shooting brake
Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozostałych modeli z rodziny Ceed. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa oraz sporo elementów, które imitują metal. Poziomy układ deski rozdzielczej pozostał niezmieniony.
7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.
Wnętrze ProCeeda różni się od kabin pozostałych modeli z rodziny Ceed szeregiem detali, których zadaniem jest wprowadzenie do niego bardziej sportowej atmosfery. Szarą podsufitkę zastąpiono czarną, na progach pojawiły się metalizowane listwy. Spłaszczona u dołu kierownica należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak łopatki ze stopu metali lekkich przy kierownicy w modelach wyposażonych w automatyczną przekładnię dwusprzęgłową.
ProCeed jest dostępny z różnymi przednimi siedzeniami do wyboru, w zależności od specyfikacji. Standardowo na każdych jest wyszyte logo „GT”. Topowy model, czyli ProCeed GT, jest wyposażony w nowe sportowe fotele z mocniejszym bocznym podparciem pleców i ud. Obszyte czarną skórą i zamszem siedzenia wersji GT mają czerwone szwy. Klienci, którzy wybiorą wersję GT Line, również mogą zamówić fotele w stylu tych z wersji GT. Jedyną widoczną różnicą między opcjonalnymi fotelami do wersji GT Line a seryjnymi w modelu GT jest kolor szwów – szary zamiast czerwonego.
Płyta podłogowa, na której skonstruowano ProCeeda, zapewnia dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki temu, że pasażerowie z tyłu siedzą nieco niżej niż w pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi, mają podobną ilość miejsca na nogi i nad głową mimo niższej wysokości nadwozia i bardziej opadającego dachu ProCeeda.
Shooting brake marki Kia dysponuje bagażnikiem o pojemności większej niż w wielu typowych kombi segmentu C, a nawet w niektórych kombi klasy średniej. Pojemność przedziału bagażowego wynosi 594 litry (wg VDA), czyli jest o 50% większa niż pojemność bagażnika pięciodrzwiowego Ceeda. Nisko przebiegająca dolna krawędź bagażnika w połączeniu z mniejszym prześwitem ProCeeda sprawiają, że załadunek i rozładunek auta jest bardzo łatwy. Po złożeniu siedzeń podłoga bagażnika jest płaska. W schowku pod podłogą bagażnika można schować mniejsze przedmioty, bagażnik wyposażono w uchwyty do zawieszenia toreb. ProCeeda można wyposażyć w pokrywę bagażnika Smart Power Tailgate, która otwiera się automatycznie po wykryciu kluczyka w pobliżu tylnego zderzaka. W bagażniku znajduje się system szyn podłogowych, które ułatwiają zabezpieczenie większych przedmiotów.
Komfort jazdy i precyzja prowadzenia
Układ jezdny ProCeeda doskonalono w Europie na drogach wszystkich rodzajów
ProCeed został zaprojektowany wyłącznie dla europejskich klientów i był testowany na wszystkich rodzajach dróg, które są spotykane w Europie – od autostrad bez ograniczenia prędkości w Niemczech, przez bardzo kręte drogi w Alpach, aż po zatłoczone centra europejskich metropolii. ProCeeda konstruowano z założeniem, że doskonale ma się sprawdzić w każdych warunkach drogowych. Dlatego auto zapewnia jeszcze większą dynamikę jazdy i komfort podróżowania niż wcześniejsze generacje Ceeda.
Każda wersja silnikowa Kia ProCeed jest wyposażona w niezależne zawieszenie wszystkich kół, przeciwstawiając się w ten sposób trendowi wyznaczonemu przez konkurencyjne modele kompaktowych samochodów rodzinnych, w wypadku których za bardziej zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie trzeba sporo dopłacić.
Shooting brake – wyposażony w ten sam rodzaj zawieszenia, jak hatchback i kombi – oferuje bardzo dobry balans między komfortem podróżowania a precyzją prowadzenia w porównaniu z innymi rodzajami nadwoziowymi Ceeda. ProCeed odznacza się natychmiastowymi reakcjami na komendy wydawane kierownicą, bardzo zwinnie pokonuje zakręty i zachowuje dużą stabilność nadwozia także podczas jazdy z dużą prędkością.
Zawieszenie ProCeeda – zarówno modelu GT Line, jak i GT – jest o 10 mm niższe niż Ceeda w wersjach hatchback i kombi. Charakterystykę sprężyn i amortyzatorów dostosowano do zwiększonych wymiarów nadwozia typu shooting brake i większego zwisu z tyłu.
ProCeed jest wyposażony w ten sam rodzaj niezależnego zawieszenia wszystkich kół jak Ceed. Różnica polega na nieco odmiennej charakterystyce takich elementów, jak amortyzatory, sprężyny, stabilizatory i układ kierowniczy. Dzięki subtelnym zmianom w zawieszeniu ProCeed charakteryzuje się większą zwinnością na zakrętach, lepszą trakcją, szybszymi reakcjami na komendy wydawane kierownicą i jednocześnie zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy z wyższą prędkością, którego nabywcy oczekują od samochodu w stylu shooting brake. Zawieszenie odmiany GT Line – czyli podstawowej wersji ProCeeda – dostosowano do dłuższego nadwozia z kabiną przesuniętą nieco do tyłu. Sprężyny przedniego zawieszenia i przedni stabilizator są identyczne jak w hatchbacku, natomiast sprężyny tylnego zawieszenia są o 22 procent twardsze, a tylny stabilizator o 3 procent sztywniejszy niż w Ceedzie w wersji hatchback. Na krętych drogach ProCeed prowadzi się bardzo pewnie i zapewnia komfortową jazdę podczas długich podróży autostradą.
Tuning zawieszenia 204-konnego ProCeeda GT, który oferuje znakomite osiągi, był prowadzony przez zespół inżynierów pod kierownictwem Alberta Biermana, szefa działu badawczo-rozwojowego Hyundai Motor Group. Dodatkowe testy służyły dalszej poprawie zachowania samochodu na zakrętach w celu uzyskania jeszcze większej zwinności i szybkości reakcji. Ostatecznie zdecydowano się na zastosowanie o 13 procent twardszych sprężyn przedniego zawieszenia i o aż 44 procent twardszych sprężyn tylnego zawieszenia, aby uzyskać jeszcze lepsze – stabilność nadwozia i szybkość reakcji. Przedni stabilizator pozostał taki sam jak w standardowej wersji Ceeda, dzięki czemu przednie wewnętrzne koło nie traci kontaktu z nawierzchnią podczas bardzo dynamicznej jazdy przez zakręty, co poprawia przyczepność i trakcję. Tylny stabilizator jest o 6 procent sztywniejszy, dzięki czemu – przy zmianie obciążenia kół wzdłuż osi samochodu – umożliwia przeniesienie większej masy auta na koła tylnej osi i ich lepszy docisk do podłoża. To z kolei ogranicza tendencję ProCeeda do podsterowności i pozwala uzyskać większą prędkość jazdy przez zakręty. Efekt jest taki, że ProCeed GT potrafi pokonywać zakręty szybciej niż hot-hatche z mocniejszymi silnikami. Jednocześnie, ProCeed zachował komfort jazdy typowy dla samochodów klasy „gran turismo”, którym mogą pochwalić się wszystkie modele marki Kia spod znaku GT.
ProCeed został wyposażony w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Przełożenie przekładni kierowniczej wynosi 12,7:1, co przekłada się na tylko 2,44 obrotu kołem kierownicy od maksymalnego skrętu kół w lewo do maksymalnego skrętu kół w prawo.
ProCeed GT standardowo jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4, które dodatkowo poprawiają trakcję i zwiększają szybkość reakcji na polecenia wydawane kierownicą.
Seryjne systemy elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i zarządzanie stabilnością samochodu (VSM) zostały skalibrowane specjalnie na potrzeby ProCeeda. Podobnie jak układ Torque Vectoring, który wykorzystuje hamulce, aby w czasie jazdy przez zakręty ograniczyć tendencję samochodu do podsterowności poprzez przyhamowanie wewnętrznych kół. Elektroniczne systemy sprawiają, że ProCeed jest przyjemny w prowadzeniu i bardzo przewidywalny nie tylko podczas jazdy górskimi serpentynami, na których strojono jego zawieszenie.
Jednostki napędowe
Do napędu shooting brake’a Kia oferuje wyłącznie silniki turbodoładowane
Gama jednostek napędowych ProCeeda składa się wyłącznie z turbodoładowanych silników, które zapewniają doskonałe przyspieszenie i znakomitą elastyczność dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim zakresie obrotów.
ProCeed w wersji GT Line jest dostępny z trzema silnikami do wyboru. Gama silników benzynowych obejmuje popularną jednostkę napędową 1.0 T-GDI (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która generuje maksymalną moc wynoszącą 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. ProCeed z tym silnikiem pod maską, współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s. Emisja CO2 wynosi od 127 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach).
Najmocniejszym silnikiem oferowanym do wersji GT Line jest nowy, 1,4-litrowy silnik T-GDI z rodziny „Kappa”, który osiąga 140 KM. Dzięki turbosprężarce jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej – od 1.500 do 3.200 obr./min., co znakomicie sprawdza się w codziennym użytkowaniu. ProCeed napędzany tym silnikiem w połączeniu z 6-biegową przekładnią mechaniczną rozpędza się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 9,1 s. Emisja CO2 wynosi od 135 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). W wersji z opcjonalną 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową przyspieszenie 140-konnego ProCeeda do 100 km/h wynosi 9,4 s, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 137 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach).
Wszystkie trzy benzynowe jednostki napędowe (włącznie z silnikiem 1,6 l T-GDI do modelu GT, którego dane znajdują się poniżej) są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu ProCeed z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6d TEMP.
Do ProCeeda Kia oferuje także nowy silnik wysokoprężny „Smartstream” o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail. Jednostka napędowa „Smartstream” w lepszym stopniu niż dotychczasowe silniki Diesla wykorzystuje energię spalania oleju napędowego. Dzięki temu lepsze osiągi silnika idą w parze z mniejszą emisją szkodliwych substancji i dwutlenku węgla. Nowy silnik „Smartstream” ma zoptymalizowaną konstrukcję pod względem rozmiaru i masy elementów oraz poprawiony przebieg procesu spalania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i poprawę osiągów auta. Nowy 1,6-litrowy silnik CRDi w Ceedzie i ProCeedzie jest pierwszą jednostką napędową typu „Smartstream” produkcji Kia i najczystszym silnikiem Diesla w historii firmy.
Silnik „Smartstream” o pojemności 1,6 litra osiąga maksymalną moc wynoszącą 136 KM i może współpracować zarówno z przekładnią 6-biegową mechaniczną, jak i z 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową. W połączeniu z pierwszą generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Emisja CO2 wynosi od 125 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). Z opcjonalną 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową silnik 1.6 „Smartstream” osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm, co pozwala ProCeedowi na rozpędzenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 10,1 s. Emisja CO2 wynosi od 133 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych kołach). Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa CRDi jest wyposażona w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction), który znacznie zmniejsza emisję spalin, dzięki czemu silnik ten już dzisiaj przewyższa wymagania określone w normie Euro 6d TEMP. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla produkcji Kia.
ProCeed GT jest napędzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDI, identyczny z tym, który służy do napędu nowego Ceeda GT. Maksymalna moc tej jednostki napędowej wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy – 265 Nm. To najmocniejszy silnik w gamie jednostek napędowych ProCeeda. Nowe – ProCeed GT i Ceed GT po raz pierwszy są oferowane z siedmiobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która może pracować w trybie automatycznej lub ręcznej zmiany biegów. W tym drugim wypadku kierowca może korzystać z łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich.
ProCeed GT, wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną, która wynosi 230 km/h. W połączeniu z siedmiobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach ProCeed GT jest o 0,1 s szybszy podczas przyspieszenia ze startu zatrzymanego do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna jest o 5 km/h niższa niż w wypadku ProCeeda z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów.
Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy i komfort obsługi
Innowacje, które ułatwiają życie oraz poprawiają komfort obsługi i bezpieczeństwo
Podobnie jak Ceed, również ProCeed oferuje szeroką gamę innowacyjnych systemów, które sprawiają, że jego użytkowanie jest łatwe, a podróżowanie – wygodniejsze i bezpieczniejsze.
System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej, do wyboru, 7 lub 8 cali. Wyświetlacz 7-calowy jest oferowany w zestawie wyłącznie ze sprzętem audio, 8-calowy – ze sprzętem audio i nawigacją z usługami Kia Connected, dostarczanymi przez TomTom®. System multimedialny umożliwia integrację smartfonów z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android w wersji 5.0 Lollipop i nowszych).
Jako opcja jest dostępny system audio JBL Premium z technologią odtwarzania muzyki Clari-Fi.
W modelach wyposażonych w siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową kierowcy mają do dyspozycji system wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, który umożliwia dostosowanie parametrów pracy układu napędowego do stylu jazdy. W trybie „Normal” układ napędowy pracuje optymalnie z punktu widzenia kompromisu między osiągami i zużyciem paliwa. W trybie „Sport” szybsze są reakcje silnika na gaz, a czas zmiany przełożeń – krótszy. Siła wspomagania układu kierowniczego jest mniejsza, aby lepsze było poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. W celu uzyskania maksymalnego przyspieszenia możliwe jest wykorzystanie pełnego zakresu prędkości obrotowej silnika i zmiana biegów wtedy, gdy silnik uzyskuje maksymalną moc.
Oprócz sześciu poduszek powietrznych do wyposażenia seryjnego z zakresu bezpieczeństwa należą zaawansowane systemy asystujące, które pozwalają podróżować bardziej komfortowo i zmniejszają ryzyko kolizji. Standardowo ProCeed jest wyposażony w systemy – High Beam Assist (asystent zmiany świateł), Driver Attention Warning (czujnik zmęczenia kierowcy), Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist (systemem utrzymywania auta na pasie ruchu z funkcją awaryjnego hamowania).
ProCeed jest także dostępny z systemem Lane Following Assist (asystentem jazdy w korku). System monitoruje pojazdy znajdujące się z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. System automatycznie kontroluje przyspieszanie i hamowanie oraz kieruje autem, wykorzystując w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymać bezpieczną odległość do poprzedzającego pojazdu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.
Do ProCeeda Kia oferuje również systemy Smart Cruise Control z funkcją Stop & Go (aktywny tempomat z funkcją Stop & Go), Blind Spot Collision Warning (system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek), Rear Cross-Traffic Collision Warning (system ostrzegania przed kolizją podczas cofania), Smart Parking Assist (system wspomagania parkowania) oraz Forward Collision-Avoidance Assist (system rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy).
Każdy ProCeed jest standardowo wyposażony w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilność auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów, kontrolując zachowanie samochodu za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESC), gdy tylko stwierdzi utratę przyczepności jednego z kół.
Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu obowiązujących przepisów, w szczególności kodeksu cywilnego.
Copyright © 2017 Marvel Group. autoryzowany dealer HYUNDAI, KIA oraz ISUZU